یک تحلیل‌گر سرشناس حوزه فناوری اعلام کرد به‌دلیل تقاضای بالای کاربران برای خرید‌ آیفون ۱۵ پرو مکس، زمان عرضه این گوشی پرچمدار حداقل با دو ماه تاخیر انجام خواهد شد.

اواسط هفته گذشته، کمپانی اپل با برگزاری مراسمی تحت‌عنوان Wonderlust از سری آیفون ۱۵ به‌همراه اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترای نسل دوم رونمایی کرد. تمامی دستگاه نسبت‌به نسل گذشته از تفاوت‌های ظاهری و سخت‌افزاری برخوردار هستند؛ برهمین‌اساس بسیاری از کاربران درسراسر دنیا شیفته خرید این محصولات شده‌اند. طبق زمان‌بندی از پیش تعیین‌شده، از روز گذشته، اپل پیش‌فروش آیفون‌ها و ساعت‌های هوشمند را آغاز کرد که با استقبال بی‌سابقه کاربران مواجه شد.

گورمن اعلام کرد آیفون ۱۵ با تاخیر عرضه می‌شود

برهمین‌اساس، گزارش‌های جدید نشان می‌دهد به‌دلیل تقاضای بسیار بالای کاربران برای خرید آیفون ۱۵ پرو مکس به‌نظر می‌رسد که این دستگاه حداقل با دو ماه تاخیر در برخی کشور‌ها عرضه خواهد شد. اطلاعات دقیق از وب‌سایت رسمی اپل به ما می‌گوید که تاریخ ارسال آیفون ۱۵ پرو مکس حداقل تا اواسط نوامبر برابر با آباه ماه سال جاری برای چندین کشور بسته خواهد بود.

مارک گورمن، تحلیل‌گر معروف حوزه فناوری و محصولات اپل، گزارش می دهد که زمان تحویل آیفون ۱۵ پرو مکس با تاخیر بی‌سابقه‌ای طی سال‌های گذشته مواجه می‌شود که می‌تواند برفروش و سوددهی غول کوپرتینویی تاثیر بگذارد. این خبرنگار نشریه بلومبرگ می‌گوید عرضه این گوشی پرچمدار تا ۸ هفته در هند، در چین و کانادا ۷ هفته و در انگلستان ۸ هفته با تاخیر وارد بازار می‌شود. ازسوی‌دیگر، به‌نظر می‌رسد تغییرات گسترده و اضافه شدن قابلیت‌های پیشرفته در آیفون ۱۵ استاندارد و پلاس باعث شده ثبت سفارش برای خرید نسخه‌های پایه افزایش یابد و یک تاخیر حداقل دو هفته‌ای نیز گریبان‌گیر آن‌ها شود.

تاخیر ۲ هفته‌ای در عرضه ایفون ۱۵

نسخه‌های پرو آیفون تنها در چین تولید می‌شود و هیچ راهی برای افزایش تولید وجود ندارد. شایعات نشان می‌دهد درصورت افزایش تقاضای بیشتر احتمالا شاهد طولانی‌تر شدن زمان عرضه اولیه خواهیم بود. علاوه‌براین، تولید فریم تیتانیومی سطح ۵ و تراشه A17 Pro برپایه معماری ۳ نانومتری TSMC هنوز یک چالش بسیار بزرگ برای کمپانی اپل محسوب می‌شود که نتوانسته آن را به‌صورت کامل حل‌وفصل کند. مدل‌های استاندارد و پلاس نیز در کشورهای ویتنام و هند ساخته می‌شوند که مشکلات در عرضه اولیه را کاهش می‌دهد.

آخرین اخبار نشان می‌دهد اپل برای کاهش وابستگی به چین برای تولید گوشی‌های هوشمند آیفون قصد دارد منابعه و کارخانه‌های تولیدی این پرچمداران را به هند و ویتنام منتقل کند. کارشناسان و متخصصان حوزه فناوری معتقدند اگر تمامی برنامه‌ طبق روال پیش برود، غول ساکن کوپرتینو می‌تواند تا سال ۲۰۲۷ میلادی بیشتر ۸۰ درصد از منابعش را به هند و ویتنام منتقل کند.

اخبار مرتبط: