براساس گزارشی تازه، آیفون ۱۵ با پشتیبانی از USB-C به DisplayPort به کاربران اجازه می‌دهد با اتصال گوشی به تلویزیون یا نمایشگرهای خارجی باکیفیت 4K HDR فیلم تماشا کنند.

همان‌طور که دیدید، اپل در مراسم واندرلاست از سری آیفون ۱۵ با پشتیبانی از درگاه استاندارد USB-C رونمایی کرد؛ اما این موضوع بدان معنا نیست که کاربران می‌توانند آیفون‌هایشان را به‌راحتی شارژ کنند یا با سایر دستگاه‌های هوشمند همگام‌سازی کنند. طبق گزارش جدیدی از حوزه فناوری، درگاه جدید قابلیت‌های تازه‌ای به‌همراه می‌آورد که از مهم‌ترین ‌آن‌ها پشتیبانی از استاندارد USB-C به DisplayPort خواهد بود. به‌عبارتی دقیق‌تر، کاربران می‌توانند با اتصال گوشی‌های سری آیفون ۱۵ به تلویزیون یا نمایشگر خارجی فیلم‌ باکیفیت 4K HDR تماشا کنند.

دیسپلی پورت آیفون ۱۵

اخبار و گزارش‌ها تایید می‌کنند که حتی آیفون ۱۵ پایه و آيفون ۱۵ پلاس که از محدودیت USB 2.0 برخوردار هستند نیز درکنار مدل‌های پرو می‌توانند به به تلویزیون یا مانیتور خارجی با رزولوشن 4K و حداکثر نرخ به‌روزرسانی 60 هرتزی متصل شوند. یادآوری می‌شود که این افشاگری توسط وب‌سایت خبری MacRumors منتشر که نشان می‌دهد اضافه شدن این قابلیت می‌تواند تغییری بزرگی در آیفون‌ها ایجاد کند و کاربران را سایر لوازم الکترونیکی بی‌نیاز سازد.

باوجوداین، خبر بد آن است که خانواده آیفون ۱۵ هنگام استفاده از کابل USB-C به DisplayPort از حالت نمایش گسترده پشتیبانی نمی‌کند، اما کسانی که از جدیدترین مدل‌‌های آیپد بهره‌مند هستند می‌توانند با استفاده از قابلیت Stage Manager اقدام به فعال‌سازی حالت نمایش گسترده کنند. اما مدل‌های آیفون ۱۵ از تمام فرمت‌های ویدئویی پشتیبانی می‌کنند بدین‌معنا که هرآنچه در صفحه گوشی نشان می‌شود در نمایشگر‌های خارجی یا تلویزیون به‌تصور کشیده خواهد شد.

سری آیفون ۱۵ از حالت 4K HDR پشتیبانی می‌کند

اگر فرض کنیم که تلویزیون یا نمایشگر کاربران از کانکتور DisplayPort پشتیبانی می‌کند؛ آیا به آن معنا خواهد بود که باید یک تلویزیون یا نمایشگر جدید خریداری کنند؟ برای پاسخ به این سوال باید گفت که اپل یک هاب USB-C Digital AV Multiport تولید می‌کند تا به‌کاربران کمک کند مک‌بوک‌ها یا آیپدهایشان‌ را به تلویزیون یا نمایشگرها متصل کنند. یادآوری می‌شود که اتصال آیفون‌ها به تلویزیون یا نمایشگرها ازطریق پورت لایتنینگ به 1080p محدود می‌شد اما اکنون همه کاربران می‌توانند به‌راحتی و با اتصال یک کابل از بهترین کیفیت موجود برخوردار شوند.

اخبار مرتبط: