اگر به حاشیه‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۵ پرو نگاه کنید تقریبا یکسان به‌نظر می‌رسند، اما در مقایسه دقیق‌تر، تفاوت‌هایی وجود دارد که باعث ‌می‌شود ابعاد نمایشگر آیفون ۱۵ پرو نسبت‌به آیفون ۱۴ پرو کمی بزرگ‌تر به‌نظر برسد.

براساس آخرین گزارش‌ها، اپل از فناوری LIPO استفاده کرد برای کاهش چشمگیر حاشیه‌های آيفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس استفاده کرده است. به‌طور خلاصه، باید گفت آیفون‌های نسل جدید علی‌رغم بهره‌مندی از نمایشگر‌های ۶.۱ اینچی و ۶.۷ اینچی، به‌نظر می‌رسد که از صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تری از آيفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس برخوردار هستند. به‌بیانی بهتر، فناوری LIPO اجازه می‌دهد خروجی قالب‌گیری نمایشگر‌ها باظرافت و دقت بیشتری همراه شود.

شایعات قبلی نشان می‌داد که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو اپل از حاشیه‌هایی به‌اندازه ۱.۵۵ میلی‌متر خواهند داشت که نسبت‌به گوشی‌های سال گذشته که از ۲.۲ میلی‌متر حاشیه برخودار بودند کاهش چشمگیری را تجربه می‌کنند. باوجوداین، تفاوت‌های یادشده را باچشم نمی‌توان به‌وضوح حس کرد. بنابراین باید از متخصصان دنیای فناوری کمک بگیرید یا آنکه در خبرگزاری‌های دنیای فناوری به‌دنبال تفاوت‌های بگردید. امروز یک تحلیل‌گر یوتیوبی بانام کاربری ben’s gadget reviews، یک مقایسه نزدیک از نمایشگر آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۴ پرو به‌ما می‌دهد که تغییرات به‌خوبی در آن به‌نمایش گذاشته شد.

البته باید گفت که پیشرفت‌های بیشتری درطراحی آیفون ۱۵ پرو وجود دارد که می‌توانیم از آن‌ها به‌عنوان تغییرات گسترده یاد کنیم. برای مثال، این یوتیوبر نشان داد که سری آيفون ۱۵ درمقایسه با آیفون ۱۴ از حاشیه‌های گردتری بهره می‌برد که به ارگونومیک‌تر شدن دستگاه‌ها کمک می‌کند. بنابراین کسانی که قصد دارد یک نسخه از سری آيفون ۱۵ را خریداری کنند قطعا تجربه کاربری بهتری خواهند داشت، اما معلوم نیست که استفاده از قاب‌های محافظ این طراحی مهندسی‌شده را از بین خواهد برد یا خیر.

درانتها، یوتیوبر معروف بیان کرد که کسانی که عادت به استفاده از قاب‌های محافظ ندارد، قطعا پس از خرید، می‌توانند به‌وضوح شاهد تفاوت‌های آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس با نسل قبلی شوند. باید یادآور شویم که نسخه‌های پرو حتی با استفاده از فناوری به‌روز و پیچیده‌ای که امسال معرفی شد از افزایش قیمت برخوردار نشد و آیفون ۱۵ پرو با قیمت پایه ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۵ پرو مکس با قیمت پایه ۱۱۹۹ دلار برای پیکربندی ۲۵۶ حافظه داخلی افزایشی نداشته است. همچنین استفاده از فریم تیتانیومی باعث شد که گوشی‌های آیفون از وزن سبک‌تر و استحکام بیشتری دربرار ضربه‌ها داشته باشد.

اخبار مرتبط: