درحالی که زمزمه‌هایی درباره رجیستری آیفون ۱۴ و ۱۵ به‌گوش می‌رسید، امروز ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با انتشار نامه‌ای برای برخورد با عرضه گوشی‌های جدید اپل درخواست کرد.

ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز امروز نامه‌ای خطاب به حجت الله مهدوی، دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز منتشر کرده که به شرح زیر است:

احتراما پیرو سیاست‌های متخذه در ستاد مرکزی و جلسات هماهنگی بعمل آمده قبلی مقتضی است با فوریت نسبت به هماهنگی اقدام برای برخورد با عرضه تلفن همراه آیفون ۱۴ و بالاتر از نشان تجاری اول و دانگل‌های آیکاس در سطح عرضه و محل‌های عمده دپو در نقاط شناسایی شده توسط کمیته اطلاعات و شناسایی قرارگاه و هماهنگی فراجا و صمت استان اقدام نمایید و نتایج به قرارگاه مرکزی منعکس گردد.

ریجستری آیفون ۱۵ در ایران

با توجه به اطلاعات منتشر شده به‌نظر می‌رسد نه تنها آیفون ۱۴، بلکه آیفون ۱۵ و نسل‌های بعدی گوشی‌های اپل هم از این قضیه مستثنی نخواهند بود و از این پس امکان استفاده از این گوشی‌ها در کشورمان امکان‌پذیر نخواهد بود. این درحالی‌ است که گوشی‌های اپل علیرغم قیمت بالا، از محبوبیت زیادی در ایران برخوردارند.

پیشتر بسیاری از کاربران پس از مهلت تعیین شده، در صورت رجیستر نشدن گوشی‌هایشان، می‌توانستند با استفاده از ترفندهایی، آنتن گوشی آیفون را بازیابی کنند، اما ظاهرا این روش‌ها در بسیاری از موارد پاسخگو نیست و عملا گوشی امکان آنتن‌دهی را نخواهد داشت. حتی برخی از کاربران با استفاده از دانگل‌ آنتن گوشی خود را بازیابی کنند، اما با توجه به خبر منتشر شده به‌نظر می‌رسد این قضیه هم منتفی است و امکان استفاده از این گوشی‌ها از این پس امکان‌پذیر نیست.

با توجه به اخبار منتشر شده باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا واقعا با روش‌های سختگیرانه‌ای که برای استفاده از گوشی‌های هوشمند اپل در نظر گرفته شده، آیا می‌توان جلوی ارزبری با واردات گوشی‌های بالای ۶۰۰ دلار را گرفت و آیا فقط گوشی‌های آیفون باعث ارزبری از کشور می‌شوند یا در آینده این موضوع دامن بقیه برندها و گوشی‌های پرچمدارشان را خواهد گرفت.

خبر مرتبط: آیفون ۱۵ با قیمت ۶۵ تا ۱۵۰ میلیونی مورد استقبال بی‌نظیر کاربران ایرانی