به‌نقل از یک منبع آگاه خبری، آپدیت نرم‌افزاری سیستم‌عامل iOS 17.1 کمکی به کاهش تشعشعات امواج رادیویی آیفون ۱۲ نکرد و عرضه این سری در برخی مناطق کشور فرانسه به‌طورکامل ممنوع است.

چندی پیش، گزارشی را منتشر کردیم که نشان می‌داد خرید‌وفروش سری آیفون ۱۲ به‌دلیل سطح تشعشعات امواج رادیویی بالاتر ازسطح استاندارد در کشور فرانسه توسط نهاد نظارتی ANFR به‌طورکامل ممنوع شده است. اما به‌تازگی، اپل آپدیت نرم‌افزاری سیستم‌عامل iOS 17.1 برای دستگاه‌های سازگار منتشر کرد شامل سری آیفون ۱۲ نیز می‌شود؛ باوجوداین، به‌‌نظر می‌رسد برخی مناطق از پوشش مستقیم اپل خارج هستند و همچنان سطح امواج رادیویی در این شهر بالاتر از سطح استاندارد تعریف شده است.

نهاد نظارتی ANFR با انتشار بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد مدل ۶.۱ که در سال ۲۰۲۰ عرضه شد، درچندین شهر فرانسه امواج رادیویی بالاتر ازسطح استاندارد و تا زمانی‌که برطرف نشود، اجازه خریدوفروش به هیچ‌یک از فروشگاه‌های رسمی داده نمی‌شود. همچنین وب‌سایت خبری AppleInsider پس از مشاهده این بیانیه مطبوعاتی، مقاله‌ای را منتشر کرد که نشان می‌داد رگولاتور فرانسوی از واژه «بخش» استفاده کرده است که به‌مناطق خارج از مرزهای کشور فرانسه اطلاق می‌شود.

مشکل تشعشعات رادیویی آیفون ۱۲ در فرانسه

به‌عبارتی‌دیگر، تشعشعات رادیویی در بخش‌هایی خارج از مرزهای اصلی فرانسه جریان دارد، اما همه آ‌ن‌ها تحت هدایت و فرمان کشور فرانسه هستند. براساس آمار دقیق، ۱۳ شهر و استان وجود دارد که تحت فرمان دولت فرانسه هستند، اما در بیانیه مطبوعاتی رگولاتوری ANFR نام پنج شهر به‌میان‌آمده که شامل گوادلوپ، گویان، مارتینیک، مایوت و ریونیون می‌شود؛ اکنون به‌نظر می‌رسد تا سطح تشعشعات در شهرهای نام‌برده به سطح استاندارد نرسد، ممنوعیت فروش آیفون ۱۲ ادامه‌ می‌یابد.

همان‌طورکه پیش‌تر اشاره کردیم، اپل آپدیت نرم‌افزاری iOS 17.1 را برای کاربران داخل کشور فرانسه عرضه کرد تا سطح تشعشعات به استانداردهای این کشور نزدیک شود. بنابراین، منطقی است که فرانسه ممنوعیت فروش آیفون ۱۲ را در شهر و بخش‌های یادشده حفظ کند. با‌این‌حال، اپل باید تلاشی دوباره برای کاهش امواج رادیویی در آپدیت‌های نر‌م‌افزاری بعدی iSO بکند تا بتواند رگولاتوری ANFR را مجاب به برداشتن ممنوعیت فروش سری محبوب آیفون ۱۲ کند.

در آخرین گزارش‌های آمده است که اپل قصد دارد به‌روزرسانی جدید و اختصاصی را برای این پنج بخش تحت نظارت فرانسه ارائه کند و انتظار می‌رود تا پایان سال‌جاری میلادی عرضه شود. همچنین، در آخرین اخبار پیرامون موضوع تشعشعات رادیویی گفته شد کارمندان اپل از این جریان خبر داشتند، اما به آن‌ها دستور داده شد بود با هیچ‌یک از خبرگزاری‌ها یا نهادهای رسمی صبحتی نکنند. باوجوداین، مدرک مستندی درباره آن وجود ندارد و نمی‌تواند در دادگاه‌ استفاده شود؛ همچنین تحقیقات موسسه WHO نشان می‌دهد امواج رادیویی گوشی‌های هوشمند عارضه جانبی برسلامت انسان ندارد.

اخبار مرتبط: