اپل از نسخه بتا iOS ۱۷.۲ مخصوص توسعه‌دهندگان رونمایی کرد که پیش از عرضه نسخه بتا عمومی و نسخه اصلی، قابلیت‌های جدید آن را به نمایش می‌گذارد.

دیروز خبر عرضه نسخه بتا توسعه‌دهندگان iOS ۱۷.۲ منتشر شد که نشان می‌داد اپل قابلیت آپدیت نرم‌افزاری گوشی داخل جعبه را توسعه داده است. در حقیقت یک نسخه از iOS ۱۷.۱ با شماره ساخت 21C5029g عرضه شده که همان نسخه بتا مخصوص توسعه‌دهندگان است. پس از بررسی‌های مختلف لیست کاملی از قابلیت‌های جدید این نسخه تهیه شده که در ادامه مشاهده می‌کنید.

قابلیت‌های جدید iOS ۱۷.۲

نکته قابل توجه این است که قابلیت‌های عنوان شده فعلا فقط در نسخه بتا توسعه‌دهندگان iOS ۱۷.۲ ارائه شده و طی هفته‌های آینده در ابتدا نسخه بتا عمومی و سپس نسخه نهایی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

اپلیکیشن جدید ژورنال

اپلیکیشن جدید ژورنال

بزرگ‌ترین تغییر در iOS ۱۷.۲ اپلیکیشن ژورنال است. این برنامه در رویداد توسعه‌دهندگان WWDC ۲۰۲۳ ۱۵ خرداد ماه هنگام معرفی iOS ۱۷ به‌نمایش در‌آمد و پس‌از چند ماه بالاخره قرار است در دسترس کاربران قرار بگیرد. اپل در توصیف این برنامه اعلام کرد که اپلیکیشن ژورنال یک روش کاملا جدید برای قدردانی از لحظات ارزشمند زندگی و ثبت خاطرات است.

قابلیت جدید اپل موزیک

قابلیت جدید اپل موزیک

در اپلیکیشن اپل موزیک چند قابلیت جدید گنجانده شده است:

  • پلی‌لیست مشترک: کاربران می‌توانند از دوستان خود دعوت کنند تا علاوه‌بر دسترسی به پلی‌لیست، قابلیت ویرایش و اضافه و کم‌کردن آهنگ درون آن را داشته باشند.
  • پلی‌لیست مورد علاقه جدید: با معرفی قابلیت «Favorite» در iOS ۱۷.۱، اکنون این قابلیت به اپل موزیک هم اضافه شده و موزیک‌های مورد علاقه به‌صورت خودکار در پلی‌لیست جداگانه قرار می‌گیرند.
ترجمه با دکمه اکشن

ترجمه با دکمه اکشن

دارندگان آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس می‌توانند با مراجعه به تنظیمات و تغییر عملکرد دکمه اکشن، از قابلیت جدید آن برای ترجمه استفاده کنند. با فشردن این گزینه، قابلیت ترجمه صوتی به متن بین ۲ زبان مختلف فعال می‌شود. این قابلیت هم‌زمان معرفی آیفون ۱۵ پرو معرفی شد و اکنون قرار است طی به‌روزرسانی‌های آینده در دسترس کاربران قرار بگیرد.

ویجت جدید ساعت و برنامه آب و هوا

اپل ۳ ویجت جدید برای برنامه آب و هوا اضافه کرده است:

  • جزئیات: درصد احتمال بارش، شاخص UV، میزان باد و جزئیات دیگر
  • گزارش روزانه: گزارش فعلی و روزانه آب و هوا در موقعیت مکانی انتخاب شده
  • طلوع و غروب آفتاب: زمان روزانه طلوع و غروب خورشید در موقعیت مکانی انتخاب شده

همچنین ویجت جدید ساعت دیجیتال اضافه شده که با انتخاب آن به‌جای مشاهده ساعت به‌صورت آنالوگ، ساعت دیجیتالی ظاهر می‌شود.

قابلیت امنیتی شناسایی مخاطب iMessage

تقریبا یک‌سال از معرفی قابلیت شناسایی مخاطب به‌عنوان قابلیت امنیتی جدید iMessage می‌گذرد. این قابلیت قرار است در نسخه iOS ۱۷.۲ در دسترس کاربران قرار بگیرد. با استفاده از این قابلیت، کاربران می‌توانند از اینکه فقط مخاطب پیام آنها را دریافت می‌کند اطمینان حاصل کنند. اپل در این زمینه اعلام کرد این قابلیت برای افرادی است که نگران امنیت خود هستند و حساب‌های مجازی آنها در خطر قرار دارد. خبرنگاران، سلبریتی‌ها و دولت‌مردان بیشتر مخاطبان این قابلیت را تشکیل می‌دهند.

واکنش با ایموجی به پیام

در نسخه iOS ۱۷.۲، کاربران هنگام استفاده از اپلیکیشن iMessage می‌توانند به پیام‌ها با ارسال ایموجی واکنش نشان دهند. برای این امر لازم است کاربران انگشت خود را روی پیام نگه دارند و با انتخاب گزینه «اضافه کردن استیکر» (Add Sticker) از آن بهره‌مند شوند. این قابلیت نیز در رویداد WWDC معرفی شده بود، اما قرار است با عرضه نسخه بعدی iOS در دسترس کاربران قرار بگیرد.

همچنین قابلیت دیگری به برنامه اپل بوک اضافه شده که با انتخاب آن صفحه‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند و ورق زدن با سرعت بیشتری اتفاق می‌افتد.

نظر شما چیست؟ آیا منتظر انتشار نسخه عمومی iOS ۱۷.۲ هستید؟ آیا تغییرات دیگری هم در این نسخه ایجاد شده که در این مقاله به آن اشاره‌ای نشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: