دیشب در رویداد WWDC 2023، اپل اپلیکیشن journal سیستم عامل iOS را برای ثبت خاطرات معرفی کرد که در ادامه تمام اطلاعات موجود درباره این برنامه را آورده‌ایم.

همان‌طور که قبلاً شایعه شده بود، به عنوان بخشی از مجموعه ویژگی‌های جدید iOS 17 اپل یک برنامه جدید را معرفی کرده که برای خاطرات طراحی شده است. این اپلیکیشن Journal نام دارد و از آن به عنوان "راهی جدید برای قدردانی از لحظات زندگی" یاد شده است.

اپلیکیشن Journal برای iPhone در طول روز از یادگیری ماشینی روی دستگاه استفاده می‌کند و پیشنهادات و ایده‌هایی را برای نوشتن خاطرات ارائه می‌دهد. پیشنهادات برگرفته از فعالیت‌های اخیر کاربر را در اپلیکیشن‌های مخاطبین، مکان، موسیقی، عکس‌ها و پادکست‌ها ارائه می‌دهد و اعلان‌های برنامه‌ریزی‌شده را برای یادآوری زمان نوشتن خاطرات به وی خاطرنشان می‌کند.

تحقیقات نشان می‌دهد که ثبت خاطرات می‌تواند برای سلامت روان ما بسیار مفید باشد، همچنین مطالعات اخیر نشان داده که نوشتن تجربیات ما می‌تواند تا حد زیادی به کاهش اضطراب و حتی کوتاه شدن دوران نقاهت کمک کند. اپل در حال انجام کارهای بیشتر برای انتشار ویژگی‌های سلامت محور است، به ویژه با معرفی یک برنامه Health در iPad، بنابراین منطقی است که یک ویژگی مانند آن نیز اضافه شود.

جزییات اپلیکیشن Journal

کاربران آیفون توانایی قفل کردن برنامه را خواهند داشت که از رمزگذاری سراسری استفاده می‌کند. به همین دلیل اپل اعلام کرده که برنامه از حریم خصوصی کاربر محافظت می‌کند، بنابراین هیچ کس به جز وی نمی‌تواند به اطلاعات Journal دسترسی داشته باشد.

تا کنون کاربران آیفون تنها با استفاده از برنامه‌های سوم شخص، مانند Day One یا با استفاده از برنامه Notes می‌توانستند خاطرات خود را ثبت کنند. با این حال از آنجایی که این قابلیت اکنون به صورت پیش‌فرض در دسترس کاربران آیفون خواهد بود، باید منتظر بمانیم و ببینیم که چگونه بر برنامه‌های دیگر این حوزه تاثیر می‌گذارد.

اپل همچنین رابط برنامه‌نویسی پیشنهادات Journaling را ارائه خواهد کرد تا توسعه‌دهندگان بتوانند از پیشنهادات Journaling در برنامه‌های خود استفاده کنند. برنامه Journal پس از انتشار iOS 17 در پاییز در دسترس خواهد بود.

اخبار مرتبط: