یک گزارش جدید نشان می‌دهد نرخ به‌روزرسانی به آپدیت نرم‌افزاری سیستم‌عامل iOS 17 به‌دلیل باگ‌های متعدد باعث افزایش نگران‌های کمپانی اپل شده است.

همان‌طورکه می‌دانید، اواخر ماه گذشته، کمپانی اپل سیستم‌عامل iOS 17 را برای آيفون‌های سازگار با این آپدیت نرم‌افزاری منتشر کرد؛ طبق اعلام رسمی، این به‌روزرسانی تعداد زیادی قابلیت‌ها و ویژگی‌های مهم و کاربردی مانند شخصی‌سازی را برای تعامل بیشتر کاربران با گوشی‌های آيفون ارائه می‌کند، اما آمار نشان می‌دهد نرخ پذیرش و آپدیت از iOS 16 به iOS 17 بسیار پایین و دور از انتظارات کمپانی اپل است؛ در ادامه به جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

براساس گزارش وب‌سایت بررسی و آمار Mixpanel، تنها ۲۳ درصد از کاربران گوشی‌های آيفون سازگار با سیستم‌عامل iOS 17 اقدام به نصب این آپدیت نرم‌افزاری کردند؛ جالب‌تر آنکه از میان آمار یادشده، حدود ۶ درصد از کاربران آخرین نسخه iOS 17.0.3 را روی گوشی‌هایشان نصب کرده‌اند. به‌نظر می‌رسد نرخ پذیرش پایین iOS 17 به‌دلیل مشکلات و نواقص فنی محسوب می‌شود غول ساکن کوپرتینو تایید کرد این باگ‌ها باعث افزایش دمای داخلی مدل‌های آيفون ۱۵ پرو می‌شود که با آپدیت جدید برطرف می‌شود.

طبق وعده‌های قبلی، اپل آپدیت iOS 17.0.3 را منتشر کرد و توانست با موفقیت مشکل افزایش دمای بیش‌ازاندازه آیفون‌ ۱۵ پرو حل کند. در ابتدا، افشاگران و فعالان حوزه فناوری تصور می‌کردند داغ شدن این آیفون‌ها به‌دلیل وجود تراشه A17 Pro است؛ همچنین گروهی دیگر معتقد بودند فریم تیتانیومی باعث ایجاد گرما درون دستگاه می‌شد، اما غول کوپرتینویی با رد تمامی ادعا‌ها، اعلام کرد یک ایراد نرم‌افزاری وجود دارد که به‌زودی حل‌وفصل می‌شود. بنابراین، اگر هنوز iOS 17.0.3 را روی آیفون‌هایتان نصب نکردید، پیشنهاد می‌کنیم با رفتن به منوی تنظیمات هرچه سریع‌تر فایل به‌روزرسانی را دانلود کنید.

ویژگی های ios17

مشاهدات موسسه تحقیقاتی یادشده بیان می‌کند کاربران از نصب iOS 17 روی آیفون‌هایشان واهمه دارند، چراکه در هفته‌های اخیر شاهد اخبار به‌شدت منفی و عوارض‌های آن در خبرگزاری‌ها و شبکه‌های اجتماعی بودند. اولین موردی که ترس را در کاربران ایجاد می‌کند کاهش سلامت باتری به‌شمار می‌رود که تهدید بزرگی برای آیفو‌ن‌ها است؛ بنابراین به‌نظر می‌رسد کاربران منتظرند پلتفرم iOS 17 به شرایط پایدار و مطلوبی نزدیک شود. برای اثبات این موضوع باید گفت یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های جدید اپل یعنی Stage هنوز در این نرم‌افزار وجود ندارد و باید منتظر بیلدهای بعدی باشیم.

درحا‌ل‌حاضر، ۴۵ درصد از آیفون‌های از iOS 16.6.1 و iOS 16.7 استفاده می‌کنند که از پایدارترین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری به‌شمار می‌رود، چراکه اپل حدود یک سال وقت را صرف توسعه و تکمیل قابلیت‌های آن کرده است. جزئیات بیشتری درباره نرخ پذیرش کاربران از iOS 17 وجود ندارد، اما به‌محض انتشار اخبار دقیق‌تر و بهتر آپدیت‌های بعدی و نرخ استقبال کاربران از آن‌ها را با شما به‌اشتراک خواهیم گذاشت.

اخبار مرتبط: