اپل در تلاش برای ارایه نسخه‌iOS 16.5.1 جهت رفع مشکلاتی از قبیل خالی شدن باتری، قطع اتصال از وای فای و نمایش اطلاعات غلط در بخش آب و هوا است.

گزارش‌های متعدد نشان می‌دهد که اپل در حال کار بر روی iOS 16.5.1 است که به دنبال انتشار iOS 16.5 در ماه گذشته خواهد بود. BGR می‌گوید اطلاعات جدیدی از داخل شرکت اپل درز کرده که شماره به‌روزرسانی 20F74 را ذکر کرده است. البته زمان به‌روزرسانی هنوز مشخص نیست، اما با توجه به وجود نسخه iOS 16.6 فقط به صورت آزمایشی یا همان نسخه بتا، اپل باید برای رفع برخی از باگ‌هایی که کاربران آیفون را تحت تأثیر قرار داده‌اند، فورا اقدام کند.

یکی از مهم‌ترین مشکلات گوشی‌های مجهز به iOS 16.5، تخلیه سریع باتری است. برخی از کاربران آیفون نیز از قطع شدن تصادفی اتصال وای فای خود شکایت دارند و همچنین اپلیکیشن آب و هوای اپل به برخی از کاربران اطلاعات نادرست نمایش می‌دهد. البته با توجه به فاصله چند هفته‌ای تا انتشار نهایی iOS 16.6، به نظر می‌رسد هوشمندانه‌ترین کاری که اپل می‌تواند انجام دهد این است که iOS 16.5.1 را عرضه کند.

این اتفاق در مورد iOS 16.4.1 هم رخ داد؛ اپل اواسط فروردین ماه این نسخه را منتشر کرد تا رنگ پوست را در یک ایموجی خاص جایگزین کند و سیری را که در برخی موارد پاسخگو نبود، اصلاح کند. به‌روزرسانی iOS 16.4.1 همچنین برخی از مشکلات امنیتی جدی را اصلاح کرد.

آداپتور دوربین اپل

پیش‌تر مشکلی دیگری در iOS 16.5 بود که باعث از کار افتادن دانگل لایتنینگ به آداپتور دوربین شده بود. با نسخه بتای iOS 16.6، اپل این مشکل را هم برطرف کرد، به این معنی که احتمال زیادی وجود دارد که iOS 16.5.1 مشکل کسانی را که نمی‌خواهند از نسخه بتا سیستم‌عامل استفاده کنند، حل کند.

البته با مراجعه به بخش تنظیمات > عمومی > به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار می‌توانید نسخه به‌روزرسانی iOS 16.5.1 را بررسی کنید.

اخبار مرتبط: