چندین کاربر در Apple Support Community و Reddit، مدعی وجود باگ iOS ۱۶.۵ و iPadOS ۱۶.۵ در اتصال به آداپتور دوربین لایتنینگ به USB 3 اپل شده‌اند. این آداپتور دارای یک درگاه USB A برای اتصال دوربین، میکروفون یا سایر لوازم جانبی مجهز به USB به آیفون یا آیپد به همراه پورت لایتنینگ برای شارژ آیفون یا آیپد است. با این حال کاربران این دستگاه‌ها می‌گویند که آداپتور، دیگر هیچ دستگاهی را که به هر دو پورت متصل است، تغذیه نمی‌کند.

این مشکل احتمالاً به خاطر وجود باگ در iOS ۱۶.۵ است که باید در نسخه بعدی برطرف شود، اما علت اصلی آن ناشناخته است. اپل اولین نسخه بتای iOS 16.6 را آخر هفته قبل برای توسعه‌دهندگان عرضه کرد، اما احتمالاً چند هفته تا انتشار این به‌روزرسانی فاصله دارد، بنابراین اگر شرکت بخواهد زودتر این باگ را برطرف کند، ممکن است به‌روز‌رسانی iOS 16.5.1 ضروری باشد.

اپل روز پنج‌شنبه و پس از هفت هفته آزمایش نسخه بتا، iOS 16.5 را منتشر کرد. به‌روزرسانی نسبتاً جزئی که شامل افزودنی‌هایی از جمله تب Sports در برنامه Apple News و رفع اشکال‌های مربوط به قابلیت‌های Screen Time و Spotlight است. انتظار می‌رود اپل iOS 17 را با تغییرات بیشتر در مراسم WWDC خود در ۱۵ خرداد معرفی کند.

نظر شما در مورد به‌روزرسانی iOS ۱۶.۵ چیست و به نظر شما چرا این باگ در این نسخه رخ داده است؟ حتما نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: نسخه عمومی iOS 16.5 و iOS 16.6 Beta عرضه شد