آخرین آپدیت آیفون اپل، iOS 16.5 هم اکنون در دسترس همه دارندگان گوشی‌های آیفون است. این غول فناوری همچنین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری مشابهی را برای iPad و Apple Watch عرضه کرد.

آخرین به‌روزرسانی سیستم عامل آیفون یک بخش ورزشی به Apple News اضافه می‌کند. این به‌روزرسانی همچنین اعلان‌ها را برای برنامه‌های وب اضافه‌شده به صفحه اصلی اضافه کرده، و یک تنظیم دسترسی جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا در صورت شناسایی فلش‌های نور ناگهانی در ویدئو، نور صفحه‌نمایش را به‌طور خودکار کم‌ کنند.

کاربران اپل نیوز راه دیگری برای دنبال کردن اخبار ورزشی خواهند داشت. این اپلیکیشن شامل یک زبانه Sports برای دسترسی سریع به اخبار، امتیازات و سایر اطلاعات برای تیم‌ها و لیگ‌های مورد علاقه خوانندگان خواهد بود. این برگه همچنین دارای کارت‌هایی است که بینندگان را به صفحات مسابقات هدایت می‌کند، جایی که می‌توانند درباره یک رویداد ورزشی خاص اطلاعات بیشتری کسب کنند.

به‌روزرسانی‌های دیگر iOS 16.5 عبارتند از رفع مشکلی که در آن ویژگی جستجوی Spotlight گوشی درست کار نمی‌کرد. مشکل دیگری که رفع شده، پاک شدن اطلاعات در ویژگی Screen Time یا عدم همگام‌سازی با دستگاه‌های دیگر بود. همچنین مانند تمام به‌روزرسانی‌های دیگر، چندین ارتقا امنیتی هم در این به‌روزرسانی، موجود است.

دانلود ios 16.5 در آیفون

برای نصب iOS 16.5، شما می‌توانید به برنامه تنظیمات آیفون خود رفته، General را انتخاب کرده و سپسSoftware Update را انتخاب کنید. سپس، روی دانلود و نصب کلیک کنید. مطمئن شوید که گوشی هوشمندتان به شارژر وصل است تا در طول به‌روزرسانی خاموش نشود. بزرگ‌ترین دلیلی که باید آیفون خود را به‌روزرسانی کنید، دریافت آخرین به‌روزرسانی‌های امنیتی است که گوشی هوشمندتان را ایمن نگه می‌دارد.

iOS 16.6 Beta

به نظر می‌رسد نسخه‌های بتای iOS 16.6 و iPadOS 16.6 که دیروز منتشر شد شامل قابلیتContact Key Verification iMessage است، اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا این ویژگی در نسخه بتا اول کار می‌کند یا خیر. یک گزینه iMessage Contact Key Verification در تنظیمات موجود است، اما به نظر نمی‌رسد که با ضربه زدن روی آن هیچ ویژگی واقعی فعال شود. این گزینه ممکن است نیاز به تنظیمات اضافی داشته یا هنوز به طور کامل اجرا نشده باشد.

iMessage Contact Key Verification که اواخر سال گذشته معرفی شد، برای کاربران اپل که با "تهدیدات دیجیتالی خارق العاده" روبرو هستند طراحی شده است. اپل قصد دارد iMessage Contact Key Verification را برای روزنامه نگاران، فعالان حقوق بشر، مقامات دولتی و سایر افرادی که در معرض حملات دیجیتالی مخرب مهاجمان دولتی یا سایر عوامل مخرب هستند، استفاده کند.

در مکالمه بین دو یا چند نفر که iMessage Contact Key Verification را فعال کرده‌اند، اگر سرورهای ابری و مکالمه در برابر نفوذ آسیب‌پذیر باشد، اپل یک هشدار ارسال می‌کند. کاربرانی که این ویژگی را فعال می‌کنند همچنین می‌توانند یک کد تأیید تماس را شخصاً، در FaceTime یا از طریق یک برنامه امن دیگر برای تأیید بیشتر هویت خود و افرادی که با آنها در ارتباط هستند مقایسه کنند.

اپل اعلام کرد که تأیید کلید تماس iMessage در برخی از مراحل سال 2023 در آیفون و سایر دستگاه‌های اپل در دسترس خواهد بود و این یکی از آخرین ویژگی‌هایی است که انتظار داریم در iOS 16 شاهد آن باشیم.iMessage Contact Key Verification ابتدا در کنار کلیدهای امنیتی برای Apple ID معرفی شد، ویژگی که در iOS 16.3 فعال شده بود.

خبر مرتبط: معرفی ویژگی‌های احتمالی iOS 17