اپل در جریان کنفرانس WWDC 2023 در خردادماه قصد دارد از جدیدترین ویژگی‌های iOS 17 رونمایی می‌کند. حال با نزدیک شدن به برگزاری کنفرانس، این شرکت جزئیات جدیدی را درباره این سیستم‌عامل منتشر کرده است که شامل مواردی مانند ویژگی‌های بیشتر برای داینامیک آیلند و سیری می‌شود.

حضور اپ استورهای جانبی

در حالی که شایعات زیادی ادعا می‌کنند که ۲۰۲۳ سال پرباری از برای iOS نخواهد بود، افشای جدیدی در توییتر تصویر متفاوت و هیجان‌انگیزی را برای ویژگی‌های iOS 17 ترسیم می‌کند. مارک گورمن، تحلیل‌گر محبوب اپل، عنوان کرد اپل مهندسان خود را به کار گرفته تا روی پروژه‌ای برای اپ استورهای جانبی در آیفون و آی‌پد کار کنند. اگرچه اپل تمایلی به انجام آن ندارد، اما باید از مقررات اتحادیه اروپا تبعیت کند در غیر این صورت عرضه گوشی‌های آیفون در این قاره ممنوع می‌شود.

این رویکرد مشابه عرضه درگاه USB Type-C است که اپل با فشارهای اتحادیه اروپا قرار است از آن استفاده کند. طبق قانون جدید بازار دیجیتال اتحادیه اروپا، اپ استور‌های جانبی باید در آیفون و آی‌پد وجود داشته باشد. قانون بازار دیجیتال اتحادیه اروپا در اسفند ۱۴۰۲ اجرایی خواهد شد. البته طبق سیاست‌های اپل، باید برخی شرایط سخت‌گیرانه تعیین شود که جزئیات آن در مراسم WWDC اعلام می‌شود.

عملکرد‌ داینامیک آیلند

اپل داینامیک آیلند را با آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس معرفی کرد و با سری آیفون ۱۵، انتظار می‌رود همه مدل‌‌ها به جای ناچ،از داینامیک آیلند استفاده کنند. منبع این گزارش در این خصوص گفته که داینامیک آیلند می‌تواند از ویژگی‌های منحصر به فرد iOS 17 باشد اما توضیحی درباره قابلیت‌های آن نداده است.

در حال حاضر داینامیک آیلند می‌تواند تایمر امتیازات ورزشی، تماس‌های دریافتی، هشدارهای باتری کم، وضعیت شارژ، مسیرهای نقشه‌ها و موارد دیگر را نمایش دهد. اما همچنان در کارهایی که می‌تواند انجام دهد به خصوص برای اپلیکیشن‌های جانبی بسیار محدود است.

تغییرات سیری

تغییرات سیری

دستیار سیری برای اولین بار در آیفون 4S معرفی شد. اکنون دستیار گوگل توانسته بالاتر از دستیار اپل قرار بگیرد و حتی برخی تحلیل‌گران می‌گویند که الکسا آمازون هم عملکردی بهتر از سیری دارد.

طبق گزارشات، اپل قصد دارد رابط کاربری سیری را تغییر دهد. ظاهرا در iOS 17 سیری از پایین صفحه‌نمایش به قسمت داینامیک آیلند منتقل خواهد شد. اگر قصد فراخواندن سیری را داشته باشید، یک گوی انیمیشنی در پایین صفحه برای شما نمایان می‌شود.

در ادامه تغییرات، اپل قصد دارد عبارت “Hey” را از“Hey Siri” حذف کند تا کاربران این دستیار هوشمند را راحت‌تر فعال کنند. این تصمیم اپل چیزی شبیه به فعال سازی الکسا آمازون است که با گفتن “Alexa” دستیار فعال می‌شود. به گفته گورمان حذف عبارت "Hey" بسیار سخت تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد. او می گوید که این موضوع به یک "چالش فنی" تبدیل شده است که به آموزش‌های هوش مصنوعی و مهندسی اساسی نیاز دارد. گورمن همچنین افزود این برنامه باید بتواند عبارت ‘Siri’ را در تلفظ‌های مختلف تشخیص دهد که کار راحتی نخواهد بود.

مارک گورمان تحلیلگر بلومبرگ گفته که اپل احتمالا رابط کاربری جدید سیری را امسال یا شاید اوایل سال آینده به‌ همراه یکی از به‌روزرسانی‌های iOS 17 عرضه خواهد کرد.

نظر شما در مورد ویژگی‌های iOS 17 چیست؟ آیا به نظر شما تفاوت‌های چشم‌گیری نسبت به نسخه قبلی داشته است؟ نظرات خود را با به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: دستگاه‌هایی که به‌روزرسانی iOS 17 را دریافت نخواهند کرد