اپل آخرین به‌روزرسانی iOS 17 را در مراسم WWDC 2023 که در ۱۵ خرداد برگزار می‌شود، معرفی خواهد کرد. در حالی که هنوز دو ماه تا این مراسم فاصله داریم، گزارشی از MacRumors ادعا می‌کند که اپل پشتیبانی نرم‌افزاری را برای شش دستگاه قطع می‌کند.

این منبع خبری ادعا می‌کند که آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس و آیفون X نسخه iOS 17 را دریافت نخواهند کرد. همچنین نسل اول آ‌ی‌پد پرو ۹.۷ اینچی، آی‌پد پرو ۱۲.۹ اینچی و آی‌پد نسل پنجم آپدیت iPadOS 17 را دریافت نمی‌کنند.

یکی از دلایلی که برای عدم به‌روزرسانی‌ نرم‌افزاری این آیفون‌ها و آی‌پدها می‌توان عنوان کرد قدیمی بودن آن‌ها است و اپل مدت زمانی معینی از محصولات قدیمی پشتیبانی می‌کند. زیرا ویژگی‌ها و افزوده‌های جدید به جدیدترین سخت‌افزارها نیاز دارند.

انتظار می‌رود اپل پشتیبانی از برنامه‌های سوم شخص را نیز به این نسخه اضافه کند زیرا قوانین اروپا این شرکت را ملزم می‌کند که از سال ۲۰۲۴ این کار را انجام دهد. همچنین گفته می‌شود که اپل ویجت‌ها و پشتیبانی از صفحه‌نمایش‌های متعدد را در به‌روزرسانی‌های CarPlay اضافه می‌کند. در ادامه احتمال دارد اپل به اجرای ویژگی‌های چند‌کاره ادامه دهد تا آیپد پرو‌ها را برای کاربران جذاب‌تر کند.

آیفون X و آیفون‌ّای دیگری که iOS 17 دریافت نمی‌کنند

گزارشی از بلومبرگ ادعا کرد که اپل قصد دارد با عرضه iOS 17 بیشترین ویژگی‌های درخواستی را به کاربران خود ارائه دهد. اما هیچ‌گونه اشاره‌ای به جزئیات این ویژگی‌ها نشده است. با نزدیک‌تر شدن به مراسم WWDC 2023، در هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری در مورد به‌روزرسانی iOS 17 خواهیم داشت.

فهرست گوشی‌هایی که احتمالا واجد شرایط به‌روزرسانی نرم‌افزاری iOS 17 هستند به شرح زیر است:

  • آیفون XS و آیفون XS Max
  • آیفون XR
  • آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس
  • آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس
  • آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس
  • آیفون ۱۴، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس

اخبار مرتبط: عرضه نسخه بتا iOS 17 رایگان نخواهد بود