ظاهرا اپل قصد دارد تا پایان سال 2025 نسخه‌ی ارزان‌تر Vision Pro را عرضه کند، اما ممکن است این اتفاق با تاخیر رخ دهد.

اپل به طور رسمی هدست واقعیت ترکیبی Vision Pro را در WWDC هفته قبل با قیمت ۳۵۰۰ دلار معرفی کرد. Vision Pro قرار است تا اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه شود، اما اپل همچنان سخت در حال کار بر روی نسخه مقرون به صرفه‌تر این محصول است.

به گزارش خبرنامه Power On، اپل در حال حاضر قصد دارد یک عینک واقعیت ترکیبی مقرون به صرفه‌تر را تا پایان سال ۲۰۲۵ عرضه کند. در عین حال این کمپانی در حال کار بر روی نسخه جدید Vision Pro با پردازنده سریع‌تر برای عملکرد بهتر است. اکنون که نام ویژن پرو را می‌دانیم، انتظار می‌رود نسخه مقرون‌به‌صرفه‌تر با نام «اپل ویژن» یا «اپل ویژن وان» عرضه شود. اما اپل دقیقاً چگونه قیمت را کاهش خواهد داد؟

در نسخه اولیه ویژن پرو، گران‌ترین قطعات تراشه‌های M2 و R1، دو نمایشگر میکرو LED 4K و سخت‌افزار دوربین و سنسور‌ها هستند. برای کاهش هزینه‌ها، اپل می‌تواند از صفحه نمایش‌هایی با کیفیت پایین‌تر، پردازنده‌ای با مشخصات پایین‌تر و همچنین مجموعه‌ای کوچک‌تر از دوربین‌ها و سنسورها استفاده کند. این شرکت همچنین می‌تواند بلندگوها را از هدست حذف کند و در عوض کاربران را به سمت استفاده از AirPods Pro برای تامین صدا سوق دهد.

اپل احتمالاً می‌تواند با طراحی ساده‌تر، AirPods را جایگزین بلندگوهای Vision Pro کند و ویژگی‌هایی مانند دوربین سه بعدی حرکت را حذف کند. در ترکیب با فرآیند تولید پیشرفته‌تر، صرفه‌جویی در مقیاس و قاب ارزان‌تر، می‌توان متصور بود اپل چند صد دلار قیمت را کاهش دهد.

Vision pro مقرون به صرفه اپل

اما چند بخش وجود دارد که احتمالا اپل حتی در اپل ویژن ارزان‌تر هم حاضر به حذف آن‌ها نخواهد بود؛ صفحه‌نمایش خارجی به نام EyeSight برای نشان دادن چشم‌های کاربر و سیستم ردیابی چشم و دست برای Apple Vision به عنوان امکانات اصلی. بنابراین انتظار می‌رود یک مدل ارزان‌تر هم این ویژگی‌ها را حفظ کند.

اپل دی ماه سال گذشته از برنامه‌های خود برای عرضه نسخه‌ی ارزان‌تر Vision Pro خبر داد و همچنین اشاره کرد برنامه‌های عینک‌های واقعیت افزوده AR به تعویق افتاده است. گزارشی امروز تأیید کرده اپل همچنان به دنبال معرفی این محصول در سال ۲۰۲۵ است.

اخبار مرتبط: