در این مقاله به معرفی گوشی های سری ردمی نوت 12 میپردازیم که قابلیت های خیلی ویژه ای دارند. مهرماه سال گذشته، برند ردمی از شرکت شیائومی، گوشی‌های سری ردمی نوت 11 را در چین معرفی کرد. این شرکت امروز هم در تاریخ 5 آبان پرده از گوشی‌های سری جدید ردمی نوت ۱۲ برداشت.

در رویداد معرفی امروز تعدادی از مشخصات فنی کلیدی این گوشی‌ها برملا شدند. سری Redmi Note 12 شامل 4 مدل گوشی است، از جمله Redmi Note 12 Pro، Note 12 Pro+ و Note 12 نسخه Explorer. در ادامه به بررسی مشخصات فنی هر چهار مدل این گوشی‌ها می‌پردازیم. تا آخر این مطلب همراه ما باشید.

طراحی گوشی‌های سری ردمی نوت ۱۲

گوشی‌های سری Redmi Note 12 کاملا شبیه به گوشی‌های سری Redmi Note 11T هستند که در اردیبهشت ماه سال جاری عرضه شدند.

گوشی‌های این سری به صفحه‌نمایش OLED تخت و یک ماژول دوربین مستطیلی شکل در قاب پشتی مجهز هستند. ماژول دوربین ردمی نوت 12 تقریبا مشابه Note 11T است.

تنها تفاوت قابل توجه بین آنها این است که Note 11T دارای یک واحد فلاش LED عمودی است، در حالی که Note 12 دارای یک فلاش افقی است. همچنین سنسور اثرانگشت در سری ردمی نوت 12 در کناره گوشی قرار گرفته است.

طراحی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو

بررسی مشخصات Redmi Note 12 Pro

این گوشی با باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع 67 واتی عرضه خواهد شد.

دوربین اصلی قرارگرفته در قاب پشتی گوشی دارای سنسور سونی IMX766 با رزولوشن 50 مگا پیکسلی و لرزش گیر اپتیکال (OIS) خواهد بود. ضخامت آن 7.9 میلی‌متر و وزن آن نزدیک به 187 گرم است.

این گوشی در چهار رنگ سفید چینی، مشکی نیمه‌شب، آبی و کهکشانی عرضه خواهد شد.

طراحی شیائومی ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

مشخصات ردمی نوت ۱۲ پرو پلاس

Note 12 Pro+ با دوربین 200 مگا پیکسلی با سنسور HPX سامسونگ، مجهز به لرزش گیر OIS و باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی عرضه خواهد شد. این دستگاه همچنین از قابلیت شارژ سریع 120 واتی پشتیبانی می‌کند.

نوت 12 پرو پلاس در رنگ‌های سفید چینی، مشکی نیمه‌شب و آبی عرضه می‌شود.

طراحی ردمی نوت ۱۲ پرو نسخه Yibo

نسخه محدود و سفارشی Redmi Note 12 Pro+ Yibo

گوشی ردمی نوت 12 پرو پلاس ییبو که بانام مستعار Redmi Note 12 Pro+ Track Edition هم شناخته می‌شود، یک نسخه محدود و سفارشی از این سری است که همان مشخصات Note 12 Pro+ را دارد.

با این تفاوت که سمت چپ قاب پشتی گوشی مشکی‌رنگ است. حلقه‌های دوربین نیز دارای خطوط سبز هستند و در زیر آنها امضای وانگ ییبو، سفیر برند Redmi دیده می‌شود.

همچنین نام تجاری Redmi را می‌توان در سمت پایین قاب پشتی نیز مشاهده کرد. سمت راست قاب پشتی گوشی سبزرنگ است و کلمه " Racing " با فونت بزرگ روی آن حک‌شده است.

اصلی‌ترین تفاوت این نسخه محدود در طراحی ظاهری خاص آن است.

طراحی شیائومی ردمی نوت ۱۲ نسخه اکسپلورر

مشخصات Redmi Note 12 Explorer

نسخه ردمی نوت ۱۲ اکسپلورر دارای دوربین اصلی 200 مگا پیکسلی با سنسور HPX سامسونگ و لرزش گیر OIS خواهد بود. این دستگاه در مقایسه با Note 12 Pro و +12 Pro از باتری کوچک‌تری بهره‌مند است.

نسخه اکسپلورر Note 12 اولین گوشی هوشمند جهان خواهد بود که از شارژ سریع 210 واتی پشتیبانی می‌کند. این دستگاه می‌تواند تنها ظرف 9 دقیقه به‌صورت کامل شارژ شود.

همچنین تنها در یک رنگ مشکی نیمه‌شب به بازار عرضه خواهد شد. هر سه مدل Redmi Note 12 Pro، Note 12 Pro+ و Note 12 Explorer از تراشه Dimensity 1080 استفاده می‌کنند.

قیمت گوشی‌های سری ردمی نوت 12

گوشی ردمی نوت 12 پرو در حدود 1500 یوآن (تقریباً 205 دلار) قیمت دارد، درحالی‌که مدل پرو پلاس این گوشی حدود 2000 یوآن (274 دلار) قیمت خواهد داشت. هنوز اطلاعات دقیقی از قیمت Explorer در دست نیست.

خبر مرتبط: