شیائومی هفته‌ی گذشته از گوشی های سری ردمی نوت 12 رونمایی کرد. وانیلا نوت 12، نوت 12 پرو، نوت 12 نسخه‌ی دیسکاوری و نوت 12 پرو پلاس در لیست این معرفی قرار داشتند. در کنار تمام اینها نوت 12 نسخه‌ی دیسکاوری به همراه باتری 4300 mAh خود و یک شارژر فست 210 واتی معرفی شد که خبر شوک‌آوری برای همه بود. این شرکت ادعا می‌کند که شارژر ۲۱۰ واتی ردمی نوت ۱۲ نسخه دیسکاوری می‌تواند این گوشی را تنها در 9 دقیقه به‌طور کامل شارژ کند. درصورتی‌که تست مستقل این شارژر نشان داد عملکرد شارژ در دنیای واقعی متفاوت است و با ادعای شرکت فرق دارد و نمی‌ارزد.

نوت 12 نسخه‌ی دیسکاوری اگرچه در شارژ با 210 وات شکست خورد اما موفق شد باقدرت 184.85 وات در لابراتوار به مدت 3 دقیقه شارژ شود. شارژ دهی با چنین وات زیادی در مدت زوان طولانی ممکن نیست، این‌یک اتهام به ردمی نیست اما از چنین خروجی قدرتمندی انتظار بالایی می‌رود اما این دستگاه وات را کاهش می‌دهد. ردمی نوت 12 نسخه دیسکاوری با عددی بسیار بالاتر از 120 وات شارژ می‌شود اما آن عدد قطعاً 210 وات نیست.

redmi-note-12-discovey-edition-charging-chart

طبق تستی که در لابراتوار برروی نوت 12 نسخه دیسکاوری انجام‌شده است در مقایسه با ادعای شیائومی مبنی بر اینکه گوشی میان رده می‌تواند در 9 دقیقه شارژ شود قطعاً می‌تواند در مدت 10 دقیقه و 10 ثانیه هم شارژ شود. اگرچه با این ادعای شیائومی مطابقت ندارد اما بسیار سریع‌تر از هر گوشی که تاکنون ساخته‌شده شارژ می‌شود.

ردمی نوت 12 دیسکاوری این کار را بدون تولید گرمای زاد انجام می‌دهد. حداکثر دمای نوت 12 دیسکاوری در طول تست صرفاً 43.3°درجه سانتی‌گراد بوده است. البته این را می‌توان به این موضوع که دستگاه دارای یک سیستم خنک‌کننده بزرگ 3,000mm² VC است ربط داد.

خبر مرتبط: معرفی سری ردمی نوت ۱۲ شیائومی