پس از گذشت تنها چند روز از شایعه عرضه جهانی سری هواوی Pura 70، پیش‌فروش این دستگاه در مالزی آغاز شده است.

چند هفته قبل شرکت هواوی از سری Pura 70 به‌عنوان جانشین P60 رونمایی کرد. این سری به‌عنوان آخرین پرچمداران هواوی به تراشه جدید کرین ۹۰۱۰ مجهز شد و با استقبال گسترده‌ای از سوی مردم چین روبرو شد. اگرچه تاکنون هیچ‌یک از گوشی‌های هواوی با تراشه‌های جدید سری کرین ۹۰۰۰ به‌صورت رسمی در بازار جهانی عرضه نشده بودند، ۲ روز قبل گزارشی منتشر شد که نشان داد هواوی Pura 70 و 70 Pro گواهی SIRIM را دریافت کرده و ممکن است به‌زودی راهی بازار مالزی شود. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که شایعه عرضه جهانی هواوی Pura 70 را تایید کرده و نشان می‌دهد این سری واقعلا در بازار مالزی عرضه شده است.

اگرچه در شایعه قبلی فقط به نسخه‌های پایه و پرو هواوی Pura 70 اشاره شده بود، بالاترین مدل یعنی نسخه اولترا هم در مالزی عرضه شده و فقط مدل پرو پلاس در چین باقی مانده است. علاوه‌برآن هر نسخه فقط در یک پیکربندی عرضه شده‌اند: Pura 70 با حافظه رم و حافظه داخلی ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی ۳۶۹۹ رینگیت (حدود ۷۷۵ دلار)، هواوی Pura 70 Pro با حافظه داخلی و رم ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی با قیمت ۴۸۹۹ رینگیت (حدود ۱۰۲۵ دلار) و Pura 70 اولترا با حافظه داخلی و رم ۱۶/۵۱۲ گیگابایتی با قیمت ۶۵۹۹ رینگیت (حدود ۱۳۸۵ دلار) راهی بازار شده است.

برای درک بهتر، گلکسی S24 اولترا با قیمت ۱۴۰۰ دلاری آن هم برای نسخه با حافظه ۲۵۶ گیگابایتی راهی بازار شد. البته تراشه کرین ۹۰۱۰ اگرچه دستاورد بزرگی برای چینی‌ها محسوب می‌شود، اما با تراشه‌های پرچمدار ۴ سال قبل مانند اسنپدراگون ۸۸۸ رقابت می‌کند و کلاک اسپید و توان پردازشی چندان بالایی ندارد. ازنظر رنگ‌بندی، نسخه پایه در رنگ‌های سفید، مشکی و صورتی، نسخه پرو در رنگ‌های سفید و مشکی و نسخه اولترا با چرم گیاهی در پنل پشتی و ۳ رنگ قهوه‌ای، سبز و مشکی عرضه شده است.

پیش سفارش سری هواوی Pura 70 از ۲ تا ۲۴ می مصادف‌با امروز تا ۴ خرداد ماه امکان‌پذیر است. مشتریان می‌توانند با پیش‌پرداخت ۷۰ رینگیت (بدون امکان بازگشت) در وب‌سایت هواوی مالزی یا فروشگاه‌های Huawei Experience پیش سفارش خود را انجام دهند. علاوه‌بر آن هواوی برای افرادی که در مدت اعلام شده یک گوشی از سری Pura 70 را پیش‌خرید کنندهدایایی به‌ارزش ۲۰۰۰ رینگیت و شانس دریافت ۵۰۰ رینگیت را اهدا می‌کند.

اخبار مرتبط: