اولین ویدیو کالبدشکافی هواوی Pura 70 اولترا منتشر شد که در آن لنز جمع‌شونده با حفظ قابلیت ضد آب بودن و گواهی IP68 و محفظه خنک‌کننده جدید بررسی می‌شود.

هفته گذشته شرکت هواوی از سری جدید Pura 70 به‌عنوان جانشین پرچمداران سری P60 رونمایی کرد. این سری مانند سری P با تمرکز بر دوربین راهی بازار شد و توانست آمار خیره‌کننده اتمام ظرفیت فروش آنلاین در یک دقیقه را ثبت کند. یکی از نکات جالب این سری، استفاده از اولین دوربین با لنز متحرک در گران‌ترین نسخه یعنی هواوی Pura 70 اولترا است. اکنون اولین ویدیو کالبدشکافی هواوی Pura 70 اولترا منتشر شده که طراحی داخلی و لنز متحرک آن را به‌نمایش می‌گذارد.

هواوی Pura 70 Ultra با طراحی شیک به ماژول دوربین آشنا در پشت مجهز شده و نمایشگر آن حاشیه باریکی دارد. اگرچه طراحی یک بخش سلیقه‌ای است، این گوشی به فریم فلزی و پنل پشتی چرم مصنوعی ساخته شده و با ۲۳۲ گرم وزن، کمی سنگین‌تر از آیفون ۱۴ پرو مکس است. همچنین به‌لطف بدنه مقاومت در برابر آب و گرد و خاک، این دستگاه گواهی IP68 را کسب کرد. همان‌طور که اشاره شد، دوربین اصلی جمع‌شونده این دستگاه اولین نمونه موجود در بازار بوده و اهمیت زیادی دارد. این لنز اجازه می‌دهد مواقعی که کاربر از گوشی استفاده نمی‌کند، پنل پشتی در یک سطح باقی بماند. علاوه‌بر آن دستیابی به گواهی IP68 درکنار لنز متحرک، دستاورد بزرگی محسوب می‌شود.

علاوه‌بر محافظه از لنز دوربین دربرابر خط و خش، مکانیزم باز و بسته شدن لنز اجازه داده تا هواوی Pura 70 اولترا به دوربین اصلی با سنسور بزرگ‌تری در یک فضای نسبتا فشرده مجهز شود. با باز شدن پنل پشتی مشخص شد که مکانیزم این لنز بااستفاده از موتورهای پله‌ای طراحی شده است. متاسفانه ویدیو منتشر شده به‌زبان چینی است، بااین وجود تصاویر کاملا واضح طراحی داخلی این دستگاه و به‌ویژه دوربین اصلی آن را نشان می‌دهند.

هواوی Pura 70 اولترا از تراشه کرین ۹۰۱۰ بهره می‌برد. این تراشه نسخه بهبود یافته پردازنده معروف کرین 9000s است و از نظر قدرت پردازشی باتوجه‌به بنچمارک‌های مختلف می‌تواند با اسنپدراگون ۸۸۸ و دایمنسیتی ۸۲۰۰ رقابت کند. علاوه‌برآن هواوی از مکانیسم خنک‌کننده بخار جذابی در این دستگاه استفاده کرده است. اگرچه درظاهر به‌نظر می‌رسد این خنک‌کننده بااستفاده از الیاژهای معمولی مس ساخته شده، این آلیاژ بسیار سبک‌تر و نزک‌تر است. بنابراین هواوی توانسته بااین کار رسانایی حرارتی را تا حد زیادی ارتقا دهد.

اخبار مرتبط: