دو گوشی هواوی Pura 70 و Pura 70 Pro گواهی SIRIM مالزی را دریافت کردند و احتمالا به‌اولین گوشی‌هایی تبدیل می‌شوند که با تراشه کرین هواوی در بازار جهانی عرضه خواهند شد.

چند هفته قبل هواوی سری Pura 70 را به‌عنوان جانشین سری P60 معرفی و راهی بازار کرد. این سری به‌لطف تراشه کرین ۹۰۱۰ توانست نگاه‌های زیادی را به‌ویژه در چین به‌خود جلب کند. گزارش‌ها نشان می‌دهد این تراشه نسخه بهبودیافته کرین 9000s است و به‌همین دلیل به‌جای کرین ۹۱۰۰، نام ان ۹۰۱۰ است. بااین حال تاکنون هیچ گوشی هوشمندی به‌صورت رسمی با تراشه کرین 9000s یا ۹۰۱۰ راهی بازار جهانی نشده است. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد احتمال عرضه جهانی هواوی Pura 70 و Pura 70 پرو وجود دارد.

به‌گزارش Gizmochina، ۲ گوشی هواوی Pura 70 و 70 Pro با شماره مدل‌های ADY-LX9 و HBN-LX9 در وب‌سایت SIRIM مالزی مشاهده شده‌اند. درحقیقت تمامی دستگاه‌های دیجیتالی قبل از عرضه در بازار مالزی باید این گواهی را کسب کنند و در غیر این‌صورت نمی‌توانند وارد بازار مالزی شوند. معمولا دریافت گواهی‌های مختلف یکی از آخرین مراحل عرضه دستگاه است و هواوی هم احتمالا به‌زودی Pura 70 و 70 Pro را در بازار جهانی عرضه خواهد کرد. علاوه‌بر آن با عرضه سری محبوب Pura 70 در مالزی، دلیلی ندارد که هواوی متوقف شود و احتمال عرضه گسترده آن در بازارهای دیگر جهانی به‌ویژه غیر از اروپا و آمریکا وجود دارد. نکته عجیب در این گزارش، وجود تنها ۲ نسخه هواوی Pura 70 پایه و پرو است. درحقیقت این سری ۲ نسخه دیگر پرو پلاس و اولترا هم دارد، اما در پایگاه داده SIRIM دیده نشده‌اند.

70 Pro

۲ گوشی Pura 70 و 70 Pro شباهت‌های زیادی به هم دارند و بیشتر تفاوت در اندازه آنهاست. این ۲ دستگاه به نمایشگر ۶.۶ و ۶.۸ اینچی OLED با نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتزی و محافظ صفحه‌نمایش Kunlun مجهز شده‌اند. اگرچه هواوی Pura 70 به نسخه ضعیف شده تراشه معروف کرین مجهز شده که کرین 9000S1 نام دارد. نسخه پرو هم به تراشه جدید کرین ۹۰۱۰ مجهز شده و خبری از تراشه تضعیف شده نیست. درکنار تراشه‌ها، حافظه رم ۱۲ گیگابایتی و حافظه داخلی یک ترابایتی قرار گرفته و امکان انتخاب نسخه‌های کمتر هم وجود دارد.

هواوی Pura 70 به دوربین اصلی ۵۰، دوربین اولترا واید ۱۳ و دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم پریسکوپی مجهز شده است. مدل پرو هم به همین دوربین اصلی مجهز شده، اما درکنار آن دوربین ۱۲.۵ مگاپیکسلی اولترا واید و ۴۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو قرار دارد. نسخه پایه از باتری ۴۹۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۶۶ واتی و مدل پرو از باتری ۵۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۱۰۰ واتی تغذیه می‌کند.

اخبار مرتبط: