شرکت هواوی موفق شده بیش از ۹۰ درصد قطعات سری Pura 70 را به‌صورت کامل از محصولات چینی تولید کند و فقط با تولید کامل دوربین و تراشه می‌تواند گوشی ۱۰۰ درصد داخلی تولید کند.

چند هفته قبل سری هواوی Pura 70 به‌عنوان جانشین هواوی P60 معرفی شد. این سری بااستقبال گسترده مشتریان مواجه شد تا پیش‌فروش اینترنتی این سری حدودا یک دقیقه پس از آغاز به‌دلیل اتمام ظرفیت به‌پایان رسد. علت استقبال گسترده مردم این است که چند سال قبل و با تحریم‌های آمریکا هواوی دیگر امکان استفاده از تراشه‌های 5G و به‌روز جهان را نداشت. بااین حال این شرکت سال گذشت موفق شد اولین تراشه 5G را تولید کند و پس از آن این سری به دومین تراشه هواوی مجهز شده است. به‌این هواوی به‌عنوان نماد مقاومت و تولید داخلی بااستقبال مردم چین مواجه شده است.

اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد قطعات هواوی Pura 70 از چین تهیه شده و استفاده از تولید داخلی فقط مخصوص تراشه نیست. درحقیقت به‌جز دوربین اصلی، تمامی قطعات مورد استفاده در سری هواوی Pura 70 از شرکت‌های چینی خریداری شده که نشان دهنده گام بزرگ برای دستیابی به استقلال و تولید کاملا داخلی گوشی‌های هواوی است. درحقیقت محققان شرکت تحقیقاتی ژاپنی Fomalhaut Techno Solutions باکالبد شکافی متوجه شدند تقریبا تمام قطعات داخلی سری هواوی Pura 70 ازجمله پردازنده، نمایشگر، بدنه و باتری توسط تولیدکنندگان چینی OFilm، Lens Technology، Goertek، Csun، Sunny Optical، BOE و Crystal-Optech تولید می‌شوند.

قطعات چینی هواوی Pura 70

البته یادآوری می‌شود باوجود تولید داخلی تراشه کرین ۹۰۱۰، محدودیت در ساخت ویفر باعث شده فناوری تولید تراشه از کشورهای دیگر تهیه شده و در SMIC چینی برای ساخت تراشه استفاده شود. همچنین هنوز کمپانی‌های چینی توان تولید دوربین‌های قدرتمند را نداشته و به‌همین دلیل هواوی مجبور به استفاده از دوربین‌های قدرتمند شرکت‌های خارجی است. بااین‌حال پیشرفت‌های اخیر هواوی نشان می‌دهد دستیابی به تولید کاملا داخلی گوشی هوشمند چندان دور از دسترس نبوده و احتمالا در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

آمار دیگری هم محبوبیت هواوی و آنر به‌عنوان زیربرند سابق آن در بازار داخلی را نشان می‌دهد. به‌گزارش IDC هواوی در زمستان گذشته بیشترین آمار فرش را کسب کرد. همچنین گزارش‌هایی مبنی‌بر کمبود سری هواوی Pura 70 در خرده‌فروشان چینی به‌دلیل تقاضا بسیار بالا به‌گوش می‌رسد. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در ادامه سال ۲۰۲۴ هم هواوی عملکرد قدرتمندی در بازار به‌جا خواهد گذاشت و فروش نهایی این شرکت در ۲۰۲۴ به ۵۰ میلیون نسخه می‌رسد.

نظر شما چیست؟ آیا در آینده هواوی می‌تواند گوشی‌های با قطعات ۱۰۰ درصد چینی تولید کند؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: