به‌نقل از یک افشاگر سرشناس چینی، گوشی هوشمند هواوی نوا ۱۲ اولترا با مشخصات فنی تقریبا همیشگی مانند تراشه کرین 9000S درتاریخ ۲۶ دسامبر مصادف‌با پنجم دی‌ماه معرفی خواهد شد.

هما‌ن‌طورکه می‌دانید، کمپانی هواوی برنامه‌ریزی‌های بزرگی برای به‌دست گرفتن بازار داخلی چین در سال 2024 میلادی دارد؛ برهمین‌اساس قصد دارد، روز سه‌شنبه، با معرفی سری نوا ۱۲ بخشی از اهدافش را عملی کند. افشاگری‌های اخیر نشان می‌دهد این نسل شامل نوا ۱۲، نوا ۱۲ لایت، نوا ۱۲ پرو و نوا ۱۲ اولترا می‌شود که مشخصات سخت‌افزاری نسبتا میان‌رده‌ای درمقایسه‌با سایر محصولات هواوی مانند سری میت ۶۰ دارد. باوجوداین، یک افشاگر چینی معروف در شبکه اجتماعی Weibo از مشخصات فنی و زبان طراحی نسخه نوا ۱۲ اولترا رونمایی کرد که در ادامه به‌جزئیاتی ازآن می‌پردازیم.

افشاگر معروف چینی، Digital Chat Station، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی و محلی Weibo اعلام کرد هواوی نوا ۱۲ اولترا از نمایشگر OLED با رزولوشن ۱۲۲۰×۲۷۱۲ پیکسل همراه می‌شود؛ البته این افشاگر به نرخ به‌روزرسانی اشاره‌ای نمی‌کند، اما به‌نظر می‌رسد ۱۲۰ هرتزی تطبیق‌پذیر باشد که برای کاهش مصرف انرژی بسیار کارآمد خواهد بود. همچنین، باید یادآور شویم در روزهای گذشته زبان طراحی نوا ۱۲ اولترا افشاشده که به‌خوبی حاشیه‌های منحنی و ماژول دوربین را به‌تصویر می‌کشد. ازسوی‌دیگر، بالای نمایشگر تنظیمات دوگانه دوربین سلفی مشاهده می‌شود که طرحی آشنا برای گوشی‌های هوشمند هواوی محسوب می‌شود.

Huawei Nova 12 Ultra

براساس مشخصات سخت‌افزاری و فنی هواوی نوا ۱۲ اولترا، سیستم دوربین سلفی شامل سنسور ۶۴ مگاپیکسلی و سنسور پرتره ۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۲ برابری می‌شود که برای ثبت تصاویر رزولوشن فوق‌العاده بالایی دارند؛ همچنین، ماژول اصلی دوربین در پنل پشت دستگاه میزبان سنسور واید ۵۰ مگاپیکسلی با ابعاد 1/1.55 اینچی و دیافگرام متغیر f/1.4 -f/4.0 خواهد بود؛ این افشاگر اطلاعاتی درباره سایر مشخصات سنسورها دردسترس کاربران قرار نداد، اما به‌نظر می‌رسد نوا ۱۲ اولترا از ماژول سه‌گانه ۵۰ مگاپیکسلی برخوردار شود که برای بخش عکاسی در دنیای میان‌رده‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد.

علاوه‌براین، نوا ۱۲ اولترا با تراشه کرین 9000S با پشتیبانی از ارتباط 5G و ماهواره‌ای معرفی می‌شود که عملکرد‌ آن را درگذشته نه‌چندان دور در سری میت 60 مشاهده کردیم؛ همچنین برای عملکرد روان و منسجم این دستگاه به‌حداکثر 16 گیگابایت حافظه رم و حداکثر یک ترابایت حافظه داخلی مجهز می‌شود تا کاربران با استفاده آن برای ذخیره‌سازی اطلاعات نیازی به‌سایر دستگاه‌های هوشمند نداشته باشند. برای تامین انرژی، هواوی از یک باتری 4600 میلی‌آمپرساعتی با شارژ سریع سیمی 100 استفاده می‌کند که ظرف مدت‌زمان 15 تا 17 دقیقه از صفر تا صد شارژ خواهد شد.

درانتها، Digital Chat Station اشاره کرد نوا ۱۲ اولترا در سه رنگ‌بندی آبی، مشکی و طوسی وارد بازار می‌شود که قیمت پایه آن از ۷۷۵ دلار شروع می‌شود؛ همچنین آبی خاص‌ترین رنگ محسوب می‌شود که کمی‌ گران‌تر از سایر نسخه‌ها خواهد بود. درحال‌حاضر، اطلاعات بیشتری درباره نوا ۱۲ اولترا یا سایر نسخه‌ها دردست نیست، اما درصورت انتشار هرگونه خبر تازه درباره سری نوا ۱۲ پیش‌از معرفی رسمی درتاریخ پنجم دی‌ماه، آن را در سریع‌ترین زمان ممکن با شما به‌اشتراک خواهیم گذاشت.

اخبار مرتبط: