بر اساس گزارش‌های منتشر شده در شبکه اجتماعی ویبو، تمام مشخصات و قیمت گوشی‌های سری هواوی نوا ۱۲ قبل از عرضه به بیرون درز کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که فقط نوا ۱۲ اولترا با قابلیت ارتباط ماهواره‌ای عرضه خواهد شد.

هواوی قصد دارد ۵ دی‌ماه محصولات جدید خود، گوشی‌های سری هواوی نوا ۱۲ را رونمایی کند. این سری در ۴ نسخه استاندارد، پرو، اولترا و لایت عرضه خواهند شد. طبق اطلاعات فاش شده، نسخه پایه دارای صفحه‌ نمایشی تخت با محافظ شیشه‌ای Kunlun است. ماژول دوربین این دستگاه شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی OV50E و حالت ماکرو است. به احتمال زیاد نسخه استاندارد نوا ۱۲ از تراشه کرین ۸۳۰ یا تراشه کرین ۹۰۰۰s بهره می‌برد.

این نسخه مجهز به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی است و از شارژ سریع ۶۶ واتی پشتیبانی می‌کند. نسخه‌های ۱۲/۲۵۶ و ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی به‌ترتیب حدود ۴۳۰ و ۵۰۰ دلار قیمت گذاری شده‌اند. بر اساس شایعات، نسخه پرو با صفحه نمایش خمیده و محافظ شیشه‌ای نسل دوم Kunlun راهی بازار می‌شود. پیش‌بینی می‌شود تنظیمات دوربین این نسخه مانند نسخه استاندارد باشد اما با این تفاوت که در چینش دوربین نوا ۱۲ پرو از سنسور اصلی OV50H استفاده شده که نسبت به نوا ۱۲ ارتقا یافته است.

قیمت هواوی نوا ۱۲

این نسخه از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۱۰۰ واتی برخوردار است. انتظار می‌رود نسخه ۱۲/۲۵۶ گیگابایتی نوا ۱۲ پرو با قیمتی حدود ۵۶۰ دلار و مدل۱۲/۵۱۲ گیگابایتی با قیمت تقریبی ۶۴۰ دلار عرضه شود. نسخه اولترا پیشرفته‌ترین مدل این سری محسوب می‌شود. بر اساس اطلاعات منتشر شده، نوا ۱۲ اولترا شباهت زیادی به مدل پرو دارد تنها قابلیتی که باعث برتری این نسخه نسبت به پرو می‌شود پشتیبانی از فناوری ارتباط ماهواره‌ای است که آن را به یک ویژگی منحصر‌به‌فرد در این سری تبدیل می‌کند. بر اساس شایعات، نسخه ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی با قیمتی معادل ۷۰۰ دلار راهی بازار می‌شود.

مدل مقرون‌به‌صرفه این سری یعنی نوا ۱۲ لایت از پردازنده اسنپدراگون ۷۷۸G ۴G، باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی و شارژ سریع ۶۶ واتی پشتیبانی می‌کند. سیستم دوربین این نسخه با سنسور اصلی IMX766 و لنز واید ارائه می‌شود. شایعه شده است که این نسخه در پیکربندی‌های۸/۲۵۶ و ۱۲/۵۱۲ گیگابایتی با قیمت‌های معادل ۳۵۰ و ۳۹۰ دلار به فروش می‌رسد. همه مدل‌های نوا ۱۲ دارای فریم پلاستیکی، موتور ویبره Z-axis، حسگر اثرانگشت کنار فرم و دوربین سلفی ۶۰ مگاپیکسلی هستند.

باید دید این گوشی‌ها بعد از عرضه در بازار چین به بازار جهانی نیز راه خواهند یافت یا خیر؟

خبر مرتبط: هواوی از تراشه کرین ۸۳۰ با سری نوا ۱۲ رونمایی می‌کند