طبق برنامه‌های قبلی، امروز قرار است اپل نسخه پایدار سیستم‌عامل iOS 17 را برای تمام کاربران آیفون منتشر کند؛ در این مطلب نحوه آماده‌سازی دستگاه‌ها را برای دریافت این به‌روزرسانی مرور می‌کنیم.

براساس زمان‌بندی از پیش تعیین‌شده، کمپانی اپل قرار است نسخه پایدار سیستم‌عامل iOS 17 را برای تمام کاربران واجد شرایط منتشر کند. اگر ازجمله افرادی هستید که مشتاقانه منتظر دریافت این آپدیت نرم‌افزاری روی آیفون‌تان هستید باید به شما بگوییم که باید برخی اقدامات لازم را انجام دهید تا گوشی شما با مشکل خاصی مواجه نشود؛ در ادامه به نکاتی درباره به‌روزرسانی سیستم‌عامل iOS 17 اشاره می‌کنیم.

همان‌طورکه می‌دانید به‌روزرسانی iOS 17 از ویژگی‌های بسیار جذابی برخوردار است که می‌تواند تجربه کاربری را بهبود بخشد؛ برای مثال، AirDrop، شخصی‌سازی لاک اسکرین، Personal Voice و چندین قابلیت دیگر می‌توانند نحوه تعامل کاربران با دستگاه‌های آیفون را اصلاح کند. البته باید یادآور شویم که درکنار به‌روزرسانی iOS 17، کمپانی اپل آپدیت نرم‌افزاری سایر سیستم‌عامل‌های iPadOS 17 و watchOS 10 به‌همراه macOS Sonoma را برای دستگاه‌های واجد شرایط در این اکوسیستم عرضه خواهد کرد.

کدوم گوشی ios 17دریافت میکنه

درمرحله اول توجه داشته باشید که آيفون در دست شما باید در فهرست پشتیبانی اپل قرار داشته باشد تا بتوانید از نسخه پایدار سیستم‌عامل iOS 17 بهره‌مند شوید. چند ماه قبل، درجریان برگزاری مراسم WWDC 2023، اپل اعلام کرد آیفون XS و نسل‌های بعد از آن واجد شرایط دریافت به‌روزرسانی موردبحث خواهند بود؛ این موضوع نشان می‌دهد اپل از آیفون نسل ۷ و ۸ یا نسل‌های قبل‌تر دیگر پشتیبانی نرم‌افزاری نمی‌کند. بنابراین، کاربران این گوشی‌های قدیمی نیازی به آماده‌سازی دستگاه‌هایشان ندارند.

بکاپ گرفتن از اطلاعات شخصی

برای آماده‌سازی گوشی‌های آیفون و دریافت نسخه پایدار IOS 17، حتما باید از تمامی اطلاعات موجود در آیفون‌تان بکاپ‌گیری کنید، چراکه آپدیت‌های نرم‌افزاری جدید معمولا مشکلاتی را به‌همراه می‌آورند که ممکن است اطلاعات شخصی شما را به‌خطر بیاندازند. گزارش‌ها نشان می‌دهد کاربران زیادی چنین تجربیاتی داشته‌اند، بنابراین بهترین کار تهیه نسخه پشتیبان برای امن نگه داشتن اطلاعات‌ شما است. برای این کار تنها می‌توانید آن‌ها در رایانه شخصی یا iCloud ذخیره کنید.

ویژگی های ios17

باید یادآوری کنیم که اگر از آیفون‌ها با پیکربندی پایه استفاده می‌کنید بهترین کار برای شما آن است که بخشی از فضای داخلی دستگاه‌تان را آزاد کنید تا بتوانید فایل سیستم‌عامل iOS 17 را دانلود کنید، زیرا به‌تازگی مشخص شد که این به‌روزرسانی نرم‌افزاری حجیم‌ترین نسخه خواهد بود. اگر قصد ندارید اطلاعاتی را پاک کنید، می‌توانید بخشی از آن را روی سایر دستگاه‌ها ذخیره کنید تا فضایی در آیفون برای شما باز شود. اگر از سایر پیکربندی‌ها بهره‌مند هستید نیاز به استفاده از این روش ندارید.

پس از انجام مراحل یادشده تنها باید تا ساعت ۸:۳۰ دقیقه شب به‌وقت تهران (۲۷ شهریور) منتظر انتشار نسخه پایدار iOS 17 بمانید. اپل همیشه از یک الگوی زمانی مشخصی پیروی می‌کند و به آن پایبند است. بنابراین تاقبل از ساعت یادشده هیچ فایل ازسوی این کمپانی دردسترس قرار نمی‌گیرد و اگر فایلی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شود مورد تایید غول کوپرتینویی نخواهد بود. درانتها یادآوری می‌شود که در زمان انتشار نسخه پایدار iOS 17 ما با جزئیات کاملی آن را در رسانه علاءالدین پوشش خواهیم داد.

اخبار مرتبط: