به تازگی، شرکت گوگل اقدام به انتشار نسخه ویژه گوگل کروم برای دستگاه‌هایی کرده است که از معماری پردازنده ARM64 پشتیبانی می‌کنند. این مرورگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی به کاربران ارائه می‌دهد.

هدف گوگل از عرضه این نسخه ویژه، بهبود تجربه کاربرانی است که با دستگاه‌های ARM از مرورگر محبوب این شرکت استفاده می‌کنند. در این نسخه از گوگل کروم، این شرکت از MFTها بهره می‌گیرد و به کمک آنان، انکود ویدئو به کمک سخت‌افزار ا برای دستگاه‌هایی که از پردازنده با معماری ARM64 استفاده می‌کنند، فعال کرده است. این موضوع باعث می‌شود که گوگل کروم کمتر از پردازنده استفاده کند و مقدار زیادی از آن برای کارهای دیگر خالی بماند.

یکی از توسعه دهندگان این پروژه عنوان کرد: «آپدیت‌های گذشته اکثر مشکلاتی را که بر روی قطعات سخت‌افزاری شرکت کوالکام وجود داشت، رفع نمودند. با این حال، انکود ویدئو در آزمایشات ما همچنان با شکست مواجه شده و بیتریت آن، از مقدار قابل تحمل بسیار فراتر می‌رود. خوشبختانه این ایراد بر روی سخت‌افزارهای جدیدتر دیگر وجود ندارد و رفع شده است.»

گوگل کروم برای دستگاه‌های ARM

این تغییر باعث می‌شود انکود ویدئو در گوگل کروم بر روی دستگاه‌های ARM بسیار سریع‌تر شود و کاربران به سرعت بتوانند به ضبط ویدئو یا ادیت بپردازند. استفاده از MFTها باعث می‌شود فرآیند مولتی تسینگ نیز سریع‌تر و بهینه‌تر صورت بگیرد و استفاده از پردازنده نیز کاهش یابد که باعش افزایش عمر باتری دستگاه خواهد شد. گفته می‌شود که این تغییر با عرضه نسخه Canary گوگل کروم در دسترس قرار می‌گیرد و قدمی مثبت رو به جلو، در زمینه همگام‌سازی هوش مصنوعی در کامپیوترها تلقی می‌شود.

باید دید که نسخه ویژه گوگل کروم و تغییراتی که در بر دارد، در تست‌های واقعی به چه شکل عمل خواهد کرد. برای بررسی آن، باید این نسخه عرضه شود و کاربران و افراد مختلف، اقدام به تست و بررسی آن کنند تا ببینیم تغییرات صورت گرفته، دقیقاً به چه شکل هستند.