با یک ماه فاصله تا رویداد آنپکد، اطلاعات زیادی از پرچمداران تاشو و دیگر دستگاه‌های سامسونگ لو رفته است. امروز قیمت زد فلیپ ۵ هم افشا شد که با افزایش بیست درصدی همراه است.

یکی از مهم‌ترین مشخصات پرچمدار تاشو سامسونگ یعنی قیمت آن افشا شده است. این خبر از منبعی در یونان منتشر شده و بر اساس آن، فلیپ ۵ بسیار گران‌تر از نسل قبلی خود به فروش خواهد رسید. زد فلیپ ۵ در مدل پایه با حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی با قیمت ۱۳۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

برای مقایسه و درک بهتر، پارسال زد فلیپ ۴ با همین حافظه داخلی و رم با قیمت ۱۱۰۰ دلار عرضه شد. بنابراین احتمالا شاهد افزایش ۲۰ درصدی قیمت نسبت به سال گذشته خواهیم بود. البته با توجه به تعبیه صفحه نمایش بیرونی بسیار بزرگتر از قبل، احتمالا برای برخی از کاربران این رقم توجیه پذیر است، همچنین دیگر شکاف میانی در این مدل وجود ندارد.

البته قیمت نهایی مشخص نشده و این شایعات ممکن است اساس درستی نداشته باشند، بنابراین نباید کامل به این اخبار اعتماد کرد.

گوگل مپ در صفحه نمایش بیرونی زد فلیپ ۵

همان طور که اشاره کردیم، مهم‌ترین تغییر زد فلیپ ۵ نسبت به نسل قبلی، ارتقا جدی در صفحه نمایش بیرونی آن است. ابعاد این صفحه از ۱.۹ اینچ (۵۱۲*۲۶۰) به ۳.۴ اینچ (۷۲۰*۷۴۸) تغییر کرده تا بتواند علاوه بر ویجت‌های ابتدایی، چندین برنامه کاربردی را نیز در خود جای دهد.

اپلیکیشن‌های گوگل در صفحه نمایش بیرونی زد فلیپ ۵

در گذشته گفتیم که سامسونگ برای کاربردی کردن صفحه نمایش بیرونی زد فلیپ ۵ اقدام به همکاری با گوگل برای طراحی چند اپ مخصوص کرده است. هنوز مشخص نیست که چه اندازه‌ای از اپ گوگل مپ قرار است در صفحه بیرونی به نمایش دربیاید. مثلا در مدل‌های مشابه موتورولا شاهد کاهش سایز آن بودیم.

در موتورولا با توجه به ابعاد کوچک صفحه، وجود دو پانچ هول دوربین بخش قابل توجهی از صفحه را پر کرده بود. این مشکل برای زد فلیپ ۵ با صفحه نمایش پوشه‌ای هم وجود دارد.

علاوه بر این، قرار است شاهد اضافه شدن اپلیکیشن‌های دیگر گوگل از جمله جیمیل، یوتیوب و همچنین برنامه‌های اصلی سامسونگ باشیم.

با وجود همه‌ی تلاش‌های سامسونگ، این صفحه کوچک نمی‌تواند تمام امکاناتی که صفحه داخلی زد فولد ۵ در اختیار کاربر می‌گذارد را ارائه دهد، اما بی‌استفاده هم نیست.

اخبار مرتبط: مشخصات سری گلکسی واچ ۶ لو رفت