شرکت سامسونگ ۳ روز پس از معرفی گلکسی تب S6 لایت ۲۰۲۴ اعلام کرد این دستگاه در ۲ پیکربندی با قیمت ۴۴۱ و ۴۷۹ دلار به فروش می‌رسد؛ البته ارزش خرید آن چندان بالا نیست.

شرکت سامسونگ چند روز قبل تبلت گلکسی تب S6 لایت (۲۰۲۴) را معرفی کرد، اما خبری از قیمت این دستگاه نبود. این تبلت که چند سال قبل هم راهی بازار شده بود برای عرضه دوباره با تغییرات بسیار کم آماده شد تا سامسونگ آن را به‌عنوان یک تبلت اقتصادی ارزان‌تر از گلکسی تب A9 در دسترس کاربران قرار دهد. این تبلت در ۲ پیکربندی با حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی و رنگ خاکستری براق راهی بازار شد و اکنون پس از گذشت ۳ روز سامسونگ قیمت این دستگاه را اعلام کرد.

همان‌طور که گفته شد گلکسی تب S6 لایت (۲۰۲۴) در ۲ پیکربندی با حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی راهی بازار شده که نسخه اول ۴۴۱ دلار و نسخه دوم ۴۷۹ دلار قیمت دارد. بنابراین این تبلت گزینه بسیار ارزانی محسوب می‌شود و می‌ةواند موفقیت خوبی در بازار کسب کند. بااین حال نگاهی به مشخصات دستگاه نشان می‌دهد نباید فریب قیمت پایین آن را خورد و شاید ارزش خرید این دستگاه چندان هم بالا نباشد.

گلکسی تب S6 Lite (۲۰۲۴) به صفحه‌نمایش ۱۰.۴ اینچی LCD با رزولوشن ۲۰۰۰×۱۲۰۰ پیکسلی مجهز شده است. اگرچه تبلت‌های دیگر با پنل نمایشگر OLED راهی بازار شده‌اند، پنل LCD قیمت پایین‌تری داشته و برای همین هم سامسونگ از فناوری قدیمی‌تر استفاده کرده است. بااین حال درنهایت با یک نمایشگر بزرگ با حاشیه باریک و قدرت بالا در نمایش رنگ‌ها روبرو هستیم که برای بازی کردن یا فیلم دیدن مناسب است.

گلکسی تب S6 لایت به حافظه رم ۴ گیگابایتی مجهز شده است. بااستفاده از این رم، انجام همزمان چند کار و باز نگه داشتن چند برنامه کنار یکدیگر به تعداد کمی محدود می‌شود، بااین وجود اغلب نیازهای کاربر عادی را برطرف می‌کند و انتظار بیشتری هم از این تبلت نمی‌رود. همچنین برای ذخیره فایل‌های بیشتر امکان ارتقا حافظه با کارت microSD تا سقف یک ترابایت وجود دارد. البته برای این کار باید هزینه اضافی پرداخت کرد که برای یک تبلت اقتصادی یک گزینه منفی به‌حساب می‌آید.

احتمالا مهم‌ترین قابلیت گلکسی تب S6 لایت، پشتیبانی از قلم S Pen است. سامسونگ اعلام کرده که قلم حساس به فشار در دست کاربر احساسی راحت و طبیعی داشته و به کاربرا این امکان را می‌دهد تا به آسانی یادداشت برداری کند، نقاشی بکشد و اسناد خود را ویرایش کند. علاوه‌بر آن تب اس ۶ لایت به بدنه مغناطیسی مجهز شده که قلم به پشت آن می‌چسبد و به کاربر کمک می‌کند که آن را گم نکند.

بااین حال این تبلت نکات منفی زیادی دارد و نمی‌تواند از نظر قدرت پردازشی، باتری و سرعت شارژ با بقیه نمونه‌های موجود رقابت کند. علاوه‌بر آن این تبلت از سیم‌کارت پشتیبانی نمی‌کند و فقط می‌تواند به وای فای متصل شود. نظر شما چیست؟ آیا گلکسی تب S6 لایت نسبت‌به قیمت پایین ارزش خرید دارد؟ نظراتتان را با ما در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: