گلکسی M55 به‌عنوان نسخه اقتصادی A55 با اسنپدراگون ۷ نسل ۱، نمایشگر AMOLED Plus، دوربین اصلی و سلفی ۵۰ مگاپیکسلی و قیمت ۵۴۰ دلاری معرفی و راهی بازار برزیل شد، البته در ایران و بقیه نقاط جهان قیمت پایین‌تری خواهد داشت.

شرکت سامسونگ هرسال گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی محبوب و پرفروشی راهی بازار می‌کند. یکی از معروف‌ترین گوشی‌های میان‌رده سامسونگ سری گلکسی A50 است که چند هفته قبل گلکسی A55 به‌عنوان جانشین A54 راهی بازار شد. بااین حال سامسونگ هرساله چند نسخه اقتصادی از این دستگاه تحت سری M و F عرضه می‌کند. اکنون سامسونگ گلکسی M55 را معرفی کرده که قیمت پایین‌تری نسبت‌به A55 دارد، اما از اکثر قابلیت‌های آن بهره می‌برد. در ادامه به بررسی مشخصات این دستگاه می‌پردازیم.

گلکسی M55 از نظر ظاهری شباهت‌های زیادی به A55 دارد، البته اولین تفاوت آنها در بخش طراحی است. سامسونگ برای اولین بار در سری A تصمیم گرفت A55 را به فریم آلومینیومی مجهز کند. بااین حال برای در گلکسی M55 دوباره از فریم پلاستیکی استفاده کرد تا قیمت آن تا جای ممکن کاهش یابد. این دستگاه با ضخامت ۷.۸ میلی‌متری ۱۸۰ گرم وزن داشته و موفق به کسب گواهی IP67 برای مقاومت دربرابر آب و گرد و خاک شده است. این دستگاه به نمایشگر ۶.۷ اینچی AMOLED Plus مجهز شده که یک پانچ هول در مرکز لبه بالایی قرار دارد. این نمایشگر از رزولوشن +Full HD، نرخ به‌روزرسانی تصویر ۱۲۰ هرتزی، روشنایی ۱۰۰۰ نیتی و اسکنر زیر نمایشگر بهره می‌برد.

گلکسی M55 به تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۱ مجهز شده است. این تراشه ۲ سال قبل توسعه یافته و نسبتا قدیمی محسوب می‌شود؛ بااین حال نباید انتظار بیشتری از نسخه اقتصادی داشت و اگر سامسونگ تراشه بهتری استفاده می‌کرد طبیعتا قیمت دستگاه هم بالاتر می‌رفت. درکنار این تراشه حافظه رم ۸ گیگابایتی و حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی قرار دارد. این دستگاه به رابط کاربری One UI 6.1 برپایه اندروید ۱۴ مجهز شده که از برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI پشتیبانی می‌کند. گوشی جدید سامسونگ از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ ۲۵ واتی تغذیه می‌کند؛ بنابراین خبری از باتری بزرگ‌تر نیست.

گلکسی M55 به ماژول دوربین سه‌گانه شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با پشتیبانی از لرزش‌گیر اپتیکال (OIS)، دوربین اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی مجهز شده است. همچنین فلش LED درکنار آن قرار دارد. نکته جالب توجه این دستگاه، استفاده سامسونگ از دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی است؛ اگرچه کیفیت تصاویر صرفا به مگاپیکسلی ربطی ندارد اما استفاده از این سنسور در دوربین سلفی گوشی اقتصادی کمی عجیب است. از نظر صوتی این دستگاه به ۲ اسپیکر مجهز شده تا صدای استریو ارائه دهد، اما خبری از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیست.

از دیگر مشخصات گلکسی M55 می‌توان به پشتیبانی از وای فای ۶، بلوتوث ۵.۲، NFC و درگاه تایپ سی اشاره کرد. این دستگاه در ۲ رنگ سبز روشن و آبی تیره برای علاقمندان در دسترس قرار می‌گیرد. همچنین تاکنون در بازار برزیل با قیمت معادل ۵۴۰ دلار عرضه شده، البته احتمالا قیمت آن در بازارهای دیگر ازجمله بازار ایران کمتر خواهد بود.

اخبار مرتبط: