با قرار گرفتن در لیست کنسول گوگل پلی علاوه‌بر درز برخی از مشخصات گلکسی C55 مشخص شد که سامسونگ پس از ۷ سال قرار است دوباره یک گوشی از سری C تولید کند.

چند هفته قبل شرکت سامسونگ از گلکسی A55 به‌عنوان جانشین A54 رونمایی و این دستگاه را راهی بازار کرد. شرکت سامسونگ هرساله گوشی‌های محبوب سری A را با قیمت پایین‌تر تحت عنوان سری F و M در بازار عرضه می‌کند. بااین حال اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد امسال قصد دارد علاوه‌بر عرضه ۳ سری A، F و M دوباره نسخه جدیدی را تحت سری C به‌نام گلکسی C55 معرفی و راهی بازار کند.

کمی بیش از ۷ سال قبل بود که گلکسی C9 به‌عنوان آخرین گوشی از سری C معرفی و راهی بازار شد. به‌گزارش Gizmochina، گلکسی C55 در لیست کنسول گوگل پلی دیده شده است. این دستگاه از نظر مشخصات سخت‌افزاری شباهت‌های زیادی به M55 و F55 که نسخه‌های اقتصادی A55 هستند دارد. البته احتمالا این دستگاه برای عرضه جهانی تولید نشده و ممکن است به‌صورت اختصاصی در بازار چین عرضه شود. اگرچه هنوز تصاویری از دستگاه موجود نیست، برخی از مشخصات آن لو رفته است.

درحقیقت لیست کنسول گوگل پلی، بخشی از مشخصات فنی گلکسی C55 را دراختیار می‌گذارد. براین اساس گوشی جدید سامسونگ به نمایشگر FullHD با رزولوشن ۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسلی و تراکم ۴۵۰ پیکسل بر اینچ مجهز می‌شود. این دستگاه از رابط کاربری One UI 6 برپایه اندروید ۱۴ بهره می‌برد و حافظه رم ۸ گیگابایتی دارد. این دستگاه درست مانند F55 و M55 به تراشه اسنپدراگون ۷ نسل یک مجهز می‌شود. این تراشه در سال ۲۰۲۲ عرضه شد که از چهار هسته پرقدرت ۲.۴ گیگاهرتزی Cortex-A710 و ۴ هسته کم‌مصرف ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A510 و پردازنده گرافیکی Adreno 662 تشکیل شده است. بنابراین تراشه مناسبی برای کارهای روزمره محسوب می‌شود.

اخبار مرتبط: