شرکت سامسونگ قصد دارد در سال ۲۰۲۵ گلکسی واچ جدید را با نمایشگر microLED عرضه کند، البته برای کاهش هزینه اندازه نمایشگر کوچکتر می‌شود.

سامسونگ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های حوزه تکنولوژی، توانایی بالایی در تولید قطعات اولیه دارد. یکی از مهم‌ترین آنها نمایشگر است که سامسونگ در این زمینه موفقیت‌های زیادی کسب کرده است. درنتیجه سهم بالایی از تولید نمایشگر سری آیفون ۱۵ برعهده سامسونگ است. این شرکت هرساله از فناوری‌های جدیدی رونمایی می‌کند که جدیدترین فناوری که به تولید انبوه رسیده است، نمایشگرهای microLED نام دارند. سامسونگ تاکنون از این پنل در تلویزیون‌های خود استفاده کرده، اما خبری از آنها در گوشی و ساعت هوشمند نیست.

نمایشگرهای microLED هزینه تولید بالایی دارند و اپل که قرار بود اپل واچ microLED تولید کند هم از توسعه این نسخه پشیمان شد و آن را به تعویق انداخت. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می‌دهد سامسونگ می‌خواهد به‌زودی ساعت هوشمند گلکسی واچ با نمایشگر microLED تولید کند. براساس این گزارش سامسونگ می‌خواهد در سال ۲۰۲۵ از پنل نمایشگر جدید در ساعت هوشمند خود استفاده کند. بااین حال همان‌طور که اشاره شد، اپل پیش از این از تولید اپل واچ microLED صرف نظر کرد. البته درکنار هزینه، دلایل فنی هم بی‌اثر نبود و این مسئله می‌تواند سامسونگ را هم از تعبیه پنل جدید در ساعت هوشمند نامطمئن کند.

مانند اپل، شرکت سامسونگ هم درتلاش است تا هزینه تولید نمایشگر microLED را برای گلکسی واچ جدید کاهش دهد. اگرچه تاکنون اطلاعات زیادی از گلکسی واچ microLED منتشر نشده، افشاگر نام‌آشنا به‌نام Revegnus اطلاعات جدید و مهمی درباره آن به‌دست آورده است. وی می‌گوید که سامسونگ می‌خواهد از نمایشگر بسیار کوچک‌تری استفاده کند. بااین حال Revegnus معتقد است احتمال شکست سامسونگ هم مانند اپل در توسعه واچ با پنل microLED وجود دارد.

برای درک بهتر، هزینه پنل اپل حدودا ۱۵۰ دلار برای هر نمایشگر تخمین‌زده شده بود که حدودا ۴ تا ۵ برابر نمایشگرهای OLED فعلی است. به‌همین دلیل اپل باید قبل از عرضه قیمت پنل را به‌صورت قابل‌توجهی کاهش می‌داد و این مشکل سر راه سامسونگ هم قرار دارد. ازسوی دیگر تعداد فروش سالانه گلکسی واچ بسیار کمتر از اپل واچ است و بنابراین سامسونگ کار سخت‌تری برای کسب درآمد دارد. البته صرفا شکست اپل دلیل شکست خوردن سامسونگ نیست و سامسونگ می‌تواند موفق شود.

اخبار مرتبط: