سامسونگ تولید ساعت هوشمند مربعی شکل را درنظر گرفته است و احتمال عرضه آن در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ وجود دارد.

احتمالا به‌یاد ندارید، اما اولین ساعت هوشمند سامسونگ با گلکسی واچ‌های کنونی که چند سال است هواداران زیادی پیدا کرده‌اند تفاوت زیادی داشتند. اولین ساعت هوشمند سامسونگ به‌نام گلکسی Gear درسال ۲۰۱۳ معرفی و راهی بازار شد. اگر اکنون به آن نگاه کنید، این ساعت با طراحی و نمایشگر مربعی شکل ظاهر زیبایی نداشته و حاشیه‌های بسیار بزرگی دارد. پس از آن سامسونگ به‌سرعت متوجه شد شکل مربعی ساعت هوشمند زیبا نیست و برای نتایج بهتر Gear S2 سال ۲۰۱۵ با نمایشگر دایره‌ای و حاشیه‌های ظریف‌تر معرفی شد.

این تصمیم موفقیت‌آمیز بود، زیرا سامسونگ اکنون در جایگاه دوم بیشترین فروش ساعت هوشمند در سراسر جهان قرار گرفته و شرکت‌های چینی زیادی از روی دست سامسونگ تقلید و ساعت‌های هوشمند خود را با طراحی دایره‌ای شکل راهی بازار کردند. اکنون و باگذشت یک دهه از ساعت‌های هوشمند مربعی سامسونگ، گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد غول کره‌ای تولید دوباره ساعت‌های هوشمند مربعی را در نظر گرفته است.

ساعت هوشمند سامسونگ

به‌گزارش منابع داخلی SamMobile، سامسونگ بااشتیاق ایده ساخت ساعت هوشمند مربعی شکل را بررسی می‌کند و احتمال ساخت این ساعت در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ وجود دارد. اگرچه این گزارش رسمی از سامسونگ منتشر نشده، SamMobile معمولا درباره چنین گزارش‌هایی دقیق عمل کرده و حتی گزارش‌هایی که در آن جزئیات زیادی و تاریخ دقیقی وجود ندارد هم کمتر اشتباه کرده است. البته در این زمینه موانع مختلفی مقابل سامسونگ قرار دارند که باید از آنها عبور کند.

درحقیقت بازار ساعت‌های هوشمند نسبت‌به سال ۲۰۱۳ یا ۲۰۱۵ رشد زیادی داشته و در این مدت سامسونگ و اپل هرکدام تاکید داشتند که طراحی آنها درعمل بهتر است. بنابراین باید دید سامسونگ چگونه می‌تواند از نظر تبلیغاتی موانع را از سر راه برداشته تا گلکسی واچ مربعی فروش خوبی داشته باشد. البته سامسونگ می‌تواند مسیر‌های مختلفی را طی کند و فقط استفاده از نمایشگر مربعی در گلکسی واچ ۷ یا ۸ به‌معنی تولید نسخه کپی اپل واچ نخواهد بود.

علاوه‌بر این باوجود اعتبار SamMobile، تحقق این شایعه قطعی نیست و حتی اگر هم درست باشد، ممکن است سامسونگ درکنار ساعت‌های دایره‌ای نمونه‌های مربعی تولید کند. این اتفاق منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد، زیرا بسیاری از کاربران به ساعت‌های هوشمند گرد علاقه بیشتری دارند و عرضه ۲ نسخه با طراحی‌ متفاوت کنار هم می‌تواند راه‌حل بهتری برای سامسونگ باشد. البته یادآوری می‌کنیم که این صرفا یک حدس و گمان است و درنهایت احتمال رد شدن آن وجود دارد.

اخبار مرتبط: