گزارش جدید نشان می‌دهد سامسونگ می‌خواهد در گلکسی زد فولد ۶ از فریم تیتانیومی استفاده کند تا به اولین گوشی تاشو با فریم تیتانیومی تبدیل شود.

طی سال‌های گذشته شرکت سامسونگ روی سری گوشی‌های تاشو فولد و فلیپ تمرکز بالایی داشته است تا بتواند بخشی از بازار تاشو را در اختیار بگیرد. سال گذشته در مراسم گلکسی آنپکد از زد فولد و فلیپ ۵ رونمایی شد و قرار است امسال در مراسم مشابه از جانشین آنها رونمایی کند. تاکنون شایعات زیادی درباره ارتقا مختلف این ۲ دستگاه مانند استفاده از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی در زد فلیپ ۶ و عرضه ۲ نسخه تاشو فولد که یکی از آنها به قلم هوشمند S Pen مجهز می‌شود منتشر شده است. اکنون گزارش جدیدی منتشر شده که نشان می دهد سامسونگ از فریم تیتانیومی در گلکسی زد فولد ۶ استفاده خواهد کرد.

به‌گزارش Revegnus، افشاگر شناخته شده در ایکس (X یا همان توییتر سابق) گلکسی زد فولد ۶ درست مانند S24 اولترا به فریم تیتانیومی مجهز می‌شود. اگر این گزارش صحت داشته باشد، زد فولد ۶ به اولین گوشی تاشو تبدیل می‌شود که از فریم تیتانیومی بهره می‌برد. پیش از S24 اولترا، اپل و شیائومی هم از فریم تیتانیومی در گوشی‌های آیفون ۱۵ پرو مکس و شیائومی ۱۴ اولترا استفاده کرده بودند. علت استفاده بیشتر از تیتانیوم، مقاومت بالاتر درعین وزن کمتر از آلومینیوم است و پیش از این در سفینه فضایی استفاده شده بود.

باتوجه به وزن بالای گوشی‌های تاشو، استفاده از تیتانیوم می‌تواند اهمیت بیشتری داشته و وزن دستگاه را به‌صورت قابل توجهی کاهش دهد. به‌علاوه استفاده از تیتانیوم می‌تواند مقاومت زد فولد ۶ در برابر خط و خش و فرورفتگی را نسبت‌به نسل قبل افزایش دهد تا یکی دیگر از مشکلات آن رفع شود. بااین حال ارتقا فولد ۶ به بدنه تیتانیومی ختم نشده و پیش از این شایعات دیگری ازجمله استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳، سیستم خنک‌کننده قدرتمند، لولا جدید با طراحی متفاوت برای عملکرد نرم‌تر و روان‌تر، محافظ جدیدتر گوریلا گلس و باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی منتشر شده بود.

علاوه‌بر موارد ذکر شده، گفته می‌شود طراحی این دستگاه نسبت‌به نسل قبل متفاوت شده تا مانند S24 اولترا با لبه‌های تیز‌تر ظاهر جدیدتری داشته باشد. بااینکه سامسونگ هنوز به‌صورت رسمی هیچ‌یک از گزارش‌ها را درباره گلکسی زد فولد ۶ و حتی وجود این دستگاه تایید نکرده است، گزارش‌ها نشان می‌ٔهد امسال مراسم Galaxy Unpacked قرار است اواسط جولای مصادف با اواخر تیر ماه از سری جدید پرچمداران تاشو خود رونمایی کند. علاوه‌بر آن احتمالا حلقه هوشمند گلکسی رینگ در این مراسم معرفی می‌شود.

یکی دیگر از شایعات قبلی نشان می‌دهد درا ین مراسم خبری از نسخه ارزان قیمت زد فولد ۶ نیست و این نسخه قرار است در بازه زمانی مشابه عرضه سری آیفون ۱۶، یعنی اواخر شهریور ماه راهی بازار شود تا سامسونگ بتواند بخشی از مشتریان اپل را جذب کند و بهتر با غول کوپرتینو به رقابت بپردازد. در نسخه ارزان قیمت خبری از فلم هوشمند S Pen نیست و احتمالا طراحی باریک‌تری نسبت‌به نسخه عادی فولد خواهد داشت.

اخبار مرتبط: