شایعات نشان می‌دهد که گلکسی اس ۲۵ اولترا با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ برپایه معماری ۳ نانومتری TSMC وارد بازار خواهد شد تا بتواند آیفون‌ها را از نظر سخت‌افزاری شکست دهد.

هفته گذشته، کمپانی اپل با برگزاری مراسمی بزرگ با حضور صدها توسعه‌دهنده از سری آیفون ۱۵ به‌همراه ساعت هوشمند اپل واچ اولترا نسل دوم و اپل واچ سری ۹ رونمایی کرد. قابلیت‌های نسخه‌‌های پرو آیفون ۱۵ بسیار چشمگیر و خیره‌کننده بود که از مهم‌ترین آن می‌توانیم به تراشه A17 Pro با قابلیت رهگیری پرتوی اشاره کنیم که می‌تواند برای نمایش تصاویر با نور بیشتر به دستگاه کمک کند؛ همچنین با استفاده از تراشه یادشده گوشی‌های آیفون تبدیل به یک کنسول دستی شده‌اند که علاوه‌بر قابلیت‌های ارتباطی می‌تواند توجه گیمرها را نیز جلب کند.

پس از معرفی آیفون ۱۵ و مشخص شدن قابلیت‌های آن، اکنون کمپانی سامسونگ قصد دارد به‌زودی نسل جدید پرچمدارانش را موسوم به گلکسی اس ۲۴ روانه بازار کند؛ نسخه اولترا این سری می‌تواند به‌عنوان رقیبی سرسخت برای آیفون ۱۵ پرو مکس شناخته شود. برای مثال، گلکسی اس ۲۳ اولترا از سنسور تله‌فوتو پریسکوپ با قابلیت زوم ۱۰ برابری استفاده می‌کند، اما آیفون ۱۵ پرو مکس از سنسور تتراپریسم با قابلیت زوم ۵ برابری بهره می‌برد که عملکرد نسبتا ضعیف‌تری دارد. برهمین‌اساس، کارشناسان براین‌باورند که غول کره‌ای می‌تواند بار دیگر در بخش سیستم دوربین همتای آمریکایی را شکست دهد.

گواهی گلکسی اس ۲۵ اولترا

باوجوداین، سامسونگ تنها به‌ آینده نزدیک فکر نمی‌کند و قصد دارد برای سال‌های آینده نیز برنامه‌ریزی‌های بلندمدت داشته باشد. برای مثال، نام سری گلگسی اس ۲۵ در GalaxyClub مشاهده شده نشان می‌دهد غول فناوری کره‌ای برای شکست مطلق اپل و آیفون‌هایش اقداماتی را انجام می‌دهد. البته با نگاهی به وب‌سایت گلکسی کلاب متوجه می‌شویم که چند گوشی پرچمدار دیگر مانند گلکسی زد فولد ۷ نیز به‌ثبت رسیده، درحالی‌ک راه زیادی تا معرفی گلکسی زد فولد ۶ داریم.

گزارش‌ها تایید می‌کند سامسونگ از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با هسته‌های Nuvia برای ساخت گلکسی اس ۲۵ اولترا استفاده می‌کند که تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی وارد بازار خواهد شد. کوالکام برای ساخت این تراشه از دو هسته قدرت‌مند فونیکس و چهار هسته مصرفی با فرکانس متوسط استفاده می‌کند. همچنین، شایعات می‌گوید که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ با معماری ۳ نانومتری TSMC برپایه فناوری N3E ساخته خواهد شد. این موضوع می‌تواند خبر بدی برای بخش نیمه‌رسانا سامسونگ باشد، چراکه طی سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای رسیدن به تولید تراشه‌های اگزینوس با عملکرد بالا کرده‌اند.

علاوه‌براین، در بخش سیستم دوربین احتمالا شاهد همان ماژول چهارگانه همیشگی خواهیم بود که به سنسور واید ۴۰۰ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 8K با نرخ تصویربرداری ۶۰ فریم برثانیه مجهز می‌شود که می‌تواند گلکسی اس ۲۵ اولترا به یک پرچمدار تمام عیار تبدیل کند. اکنون اطلاعات گسترده‌تری درباره پرچمدار دو نسل بعد سامسونگ در دست نیست، اما طی ماه‌های آینده به‌‌خصوص پس از معرفی و عرضه سری گلکسی اس ۲۴ شاهد انتشار مطالب بیشتری خواهیم بود.

اخبار مرتبط: