براساس تازه‌ترین اخبار، نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۴ اولترا از سطح روشنایی خودکار ۲۵۰۰ نیتی و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ بهره‌مند خواهد شد.

طی هفته‌های اخیر، جزئیات زیادی از درباره طراحی و مشخصات سخت‌افزاری گوشی پرچمدار گلکسی اس ۲۴ اولترا منتشر شد که نشان می‌دهد سامسونگ قصد دارد قابلیت‌های بسیار زیادی نسبت‌به نسل گذشته به این دستگاه پرچمدار اضافه کند. برای مثال، این کمپانی از فریم تیتانیومی به‌جای فلز آرمور آلومینیوم استفاده می‌کند که نه‌تنها به مقاوت پنل می‌افزاید، بلکه وزن آن را نیز کمتر می‌کند. همچنین امروز یک منبع آگاه خبری تایید کرد که صفحه‌نمایش دستگاه از ویژگی‌های بسیار مطلوبی برخوردار می‌شود.

براساس اطلاعات این منبع آگاه در توییتر، گلکسی اس ۲۴ اولترا از نمایشگر اولد ۶.۷۸ اینچی تخت با رزولوشن ۱۴۴۰×۳۱۲۰ پیکسل QHD+، نرخ به‌رورسانی ۱۲۰ هرتزی، نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ و سطح روشنایی خودکار ۲۵۰۰ نیتی بهره‌مند می‌شود که نسبت‌به گلکسی اس ۲۳ اولترا حدود ۴۰درصد افزایش خواهد داشت. رندری که آیس یونیورس، افشاگر نام‌آشنای توییتری، منتشر کرد نگاه کلی از نسل آینده پرچمدار سامسونگ به کاربران نشان می‌دهد.

Samsung Galaxy S24 Ultra

مشخصات فنی گلکسی اس ۲۴ اولترا

شایعات تایید می‌کنند گلکسی اس ۲۴ با تراشه هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸ نسل ۳ برای بازار ایالات متحده و چین عرضه می‌شود؛ همچنین برای سایر بازار از تراشه ده هسته‌ای اگزینوس ۲۴۰۰ استفاده می‌شود که در تست‌های گیک‌بنچ و آن‌توتو امتیاز بهتری را کسب کرده و انتظار می‌رود پس از سال‌ها برای اولین بار سامسونگ پردازنده‌ای بهتر از غول تراشه‌ساز آمریکایی کوالکام روانه بازار کند.

تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ گلکسی دارای پیکربندی ۲+۲+۳+۱ خواهد بود که شامل یک هسته آرم کورتکس X4، سه هسته A7XX با فرکانس ۳.۱۵ گیگاهرتز، دو هسته A7XX با فرکانس ۲.۹۶ گیگاهرتز و دو هسته A5XX با فرکانس ۲.۲۷ گیگاهرتز می‌شود؛ هسته‌های کوچک دستگاه کمک ویژه‌ای به کاهش مصرف انرژی دستگاه می‌کنند و کاربران را قادر می‌سازد با یک‌بار شارژ مدت‌زمان بیشتری از گلکسی اس ۲۴ اولترا استفاده کنند.

علاوه‌براین، گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا از پیکربندی حافظه متفاوتی برخوردار می‌شود که از حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR5x و حافظه داخلی یک ترابایتی از نوع UFS 4.0 بهره‌مند می‌شود که برای کاربران پر‌مصرف بسیار مناسب خواهد بود؛ اما اگر کاربری باشد که نیاز به حافظه بیشتری باشد باید بگوییم این دستگاه از شیار میکرو اس‌دی پشتیبانی نمی‌کند.

 CAMERAQ Samsung Galaxy S24 Ultra

سیستم دوربین دستگاه نیز یک ماژول چهارگانه برخوردار است که شامل سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال، سنسور اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، سنسور تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو پریسکوپ ۵۹ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری می‌شود. برای تامین انرژی، این گوشی هوشمند به یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی و شارژ بی‌سیم ۲۵ واتی مجهز می‌شود که درمقام مقایسه با نسل قبلی تفاوتی ندارد.

گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا با ابعاد ۸.۶×۷۹×۱۶۲.۳ میلی‌متر و وزنی معادل ۲۳۳ گرم عرضه می‌شود که نسبت‌به گلکسی اس ۲۳ اولترا سبک‌تر اما کوتاه‌تر و عریض‌تر می‌شود. با استفاده از گواهی‌نامه IP68 و فریم تیتانیومی، این پرچمدار سامسونگ مقاوت بسیار بالایی در برابر، گرد‌وغبار و ضربه‌های ناگهانی و سنگین خواهد داشت که آن را به گزینه ایده‌آل تبدیل می‌کند. یک منبع خبری نیز اعلام کرد گلکسی سری گلکسی اس ۲۴ مانند سال قبل در زمان‌بندی مشابهی طی سه‌ماه اول سال ۲۰۲۴ میلادی وارد بازار جهانی می‌شود.

اخبار مرتبط:‌ سامسونگ از سنسور جدیدی برای گلکسی اس ۲۴ اولترا استفاده می‌کند