یک تیم مهندسی با انتشار تصاویری از قطعات سخت‌افزاری سری گلکسی S24 نشان داد نسل جدید پرچمداران کمپانی سامسونگ از سیم‌کارت الکترونیکی پشتیبانی نمی‌کنند.

همان‌طورکه می‌دانید، کمپانی سامسونگ برای برگزاری رویداد Galaxy Unpacked 2024 درتاریخ ۱۷ ژانویه مصادف‌با بیست‌وهفتم دی‌ماه آماده می‌شود تا بتواند از بهترین و جذاب‌ترین پرچمدارانش رونمایی کند. کمپانی سامسونگ برای تامین قطعات سخت‌افزاری با چندین زنجیره تامین همکاری می‌کند که هر یک از آن‌ها مسئولیت تولید بخش کوچکی را از سری گوشی‌های گلکسی S24 دارند. اصولا غول فناوری کره‌ای سابقه خوبی در اسرار سازمانی دارد، اما امسال برخلاف سال‌های گذشته تعداد زیادی از افشاگران توانستند به اطلاعات فراوانی از زبان طراحی و مشخصات سخت‌افزاری دست پیدا کنند. روز گذشته، تیم مهندسی اسلوونیایی با انتشار تصاویر زوم‌شده نشان داد سری گلکسی S24 از پورت استاندارد USB-C و شیار سیم‌کارت بهره می‌برد.

براساس آخرین گزارش‌ها از حوزه فناوری، تیم مهندسی اسلوونیایی، Mobistekla، تصاویری زوم‌شده با کیفیت بسیار بالا را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک گذاشت که بخش‌های مختلفی از مشخصات فنی نسخه‌های گلکسی S24 پایه، گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا را به‌وضوح نشان می‌دهد؛ بااین‌حال، برای جلوگیری از افشای اطلاعاتی کامل، جزئیات زیادی از قطعات سخت‌افزاری به‌نمایش درنیامد. درحقیقت، تنها با مشاهده این تصاویر درمی‌یابیم نسل جدید پرچمداران سامسونگ به شیار سیم‌کارت فیزیکی و پورت USB-C روی مادربرد مجهز هستند.

افشای قطعات سخت‌افزاری سریGalaxy S24

علاوه‌براین، تصاویر قطعات سخت‌افزاری نشان می‌دهد کمپانی سامسونگ برای هریک از گوشی‌های پرچمدارش در سری گلکسی S24 از قطعه متفاوتی استفاده می‌کند که روی عملکرد دستگاه تاثیر می‌گذارد. همچنین، قطعات جدید قابلیت تعمیرپذیری بالاتری دارند که در آینده می‌تواند روی امتیازهای دستگاه ازسوی کاربران و منتقدان تاثیر بگذارد. همچنین، اگر به عکس‌ها دقت بیشتری داشته باشید، نوارهای قرمز رنگی را به‌دور پورت USB-C مشاهده خواهید کرد که بیانگر عایق‌بندی درگاه برای جلوگیری از ورود آب و گردوغبار به دستگاه است؛ این‌موضوع باعث افزایش طول‌عمر گوشی‌های گلکسی S24 نیز می‌شود.

ازسوی‌دیگر، شیار سیم‌کارت درکنار پورت USB-C قرار دارد که تنها مدرک ما برای اثبات پشتیبانی نکردن سری گلکسی S24 از سیم‌کارت الکترونیکی است. البته نمی‌توان به‌صورت دقیق درباره این‌موضوع صحبت کرد، چراکه می‌تواند دربخش دیگری از مادربرد دستگاه تعبیه شده باشد. به‌عنوان‌مثال، پشت این برد الکترونیکی که در تصاویر می‌بینیم دو کانکتور وجود دارد که به بقیه مادربرد متصل می‌شود؛ بنابراین می‌توان تصور کرد سایر جزئیات ازجمله سیم‌کارت الکترونیکی در آن‌جا بهینه‌سازی شده باشد. درحال‌حاضر، جزئیات بیشتری دردسترس نیست و باید منتظر افشای اطلاعاتی بیشتری در طول روزهای آینده باشیم.

اخبار مرتبط: