یک افشاگر معروف چینی اعلام کرد سری گلکسی S24 به ۱۲ گیگابایات حافظه رم محدود می‌شود که نشان می‌دهد مشخصات سخت‌افزاری نسل جدید پرچمداران سامسونگ درمقایسه‌با رقبای اندرویدی موجود در بازار بسیار پایین است.

براساس آخرین اخبار و شایعات از حوزه فناوری، کمپانی سامسونگ قصد دارد برای ایجاد رقابت با سری گوشی‌های پرچمدار آيفون ۱۵ حدود یک ماه زودتر از سری گلکسی S24 برای بازار جهانی رونمایی کند تا بتواند فروش بیشتری را تجربه کند؛ مشخصات سخت‌افزاری نشان می‌دهد سیستم دوربین این نسل درمقایسه‌با نسل فعلی تفاوت چشمگیری نخواهد داشت، اما زبان طراحی نسخه اولترا و هوش مصنوعی مولد Samsusng Gauss می‌تواند تفاوت‌ها را رقم بزند. ازسوی‌دیگر، یک افشاگر معروف چینی در شبکه اجتماعی توییتر X اشاره کرد ظرفیت حافظه رم و حافظه داخلی سری گلکسی S24 بدون تغییر می‌ماند که به‌نظر برای بسیاری از کاربران فوق‌العاده ناامیدکننده خواهد بود؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

باتوجه‌به گزارش‌های اخیر، سامسونگ قصد دارد هوش مصنوعی مولد را برای افزایش کارایی و بهره‌وری انرژی در سری گلکسی S24 معرفی کند، اما باید خاطرنشان کنیم استفاده از چنین تکنولوژی پیچیده‌ای نیاز به حافظه رم و حافظه داخلی بسیار بالایی دارد، چراکه بخش عظیمی از حافظه‌ها توسط مولد اشغال می‌شود تا بتواند کد‌ها و الگوریتم‌ها را پردازش کند. بااین‌حال، سامسونگ قصدی برای افزایش ارتقا مشخصات سخت‌افزاری ندارد و به‌نظر می‌رسد تنها بهبود چشمگیر و درخور توجه تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد بود؛ همچنین، زبان طراحی در نسخه اولترا شامل تغییرات گسترده‌ای می‌شود و رنگ‌بندی جدیدی به سری گلکسی S24 اضافه می‌شود تا جبران کمبودها در بخش سخت‌افزاری شود.

افشاگر معروف چینی، Revegnus، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی توییتر X اشاره کرد سامسونگ برای جذب کاربران نوجوان و جوان قصد دارد رنگ زرد و بنفش را به فهرست رنگی سری گلکسی S24 اضافه کند که طراحی و جذابیت‌های پرچمداران غول فناوری‌ کره‌ای را بیشتر می‌کند. ازسوی‌دیگر، این افشاگر معروف اظهار گلکسی S24 پایه و گلکسی S24 اولترا با همان حافظه رم معرفی می‌شوند و تفاوتی در کلاستربندی آن‌ها به‌وجود نمی‌آید؛ بااین‌حال، گلکسی S24 پلاس برای اولین‌بار از ۸ گیگابایت به ۱۲ گیگابایت افزایش پیدا می‌کند که احتمالا فروش بالایی خواهد داشت. درحقیقت، کاربرانی که سیستم دوربین برایشان اهمیتی ندارد به‌سراغ این نسخه ارزان‌قیمت‌تر خواهند رفت، چراکه ازنظر حافظه رم با نسخه اولترا در یک سطح قرار دارد.

مشخصات پرچمداران سامسونگ

پس‌از انتشار پست Revegnus، طیف وسیعی از کاربران اظهار ناامیدی از کلاستربندی حافظه رم گلکسی S24 اولترا کردند و گفتند سامسونگ بار دیگر طرفدارانش را با محدود کردن نسخه اولترا به ۱۲ گیگابایت حافظه رم مایوس می‌‌کند. طی سال‌های اخیر، گلکسی اس ۲۱ اولترا، گلکسی اس ۲۲ اولترا و گلکسی اس ۲۳ اولترا با حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه رم معرفی و روانه بازار شدند که نشان‌ می‌دهد این غول فناوری کره‌ای اطمینان زیادی از پیکربندی حافظه دارد. باوجوداین، باید بدانید در سال ۲۰۲۴ میلادی، کمپانی‌های اندرویدی چینی مانند شیائومی، وان پلاس و ویوو از پرچمداران‌شان با حداکثر ۲۴ گیگابایت حافظه رم رونمایی کردند که کاملا مناسب برای پشتیبانی از هوش مصنوعی مولد است.

علاوه‌براین، شایعات تایید می‌کند به‌دلیل افزایش قیمت تراشه هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از ۱۶۰ دلار به ۲۰۰ دلار احتمالا سامسونگ قیمت پایه سری گلکسی S24 را چند درصد افزایش می‌دهد تا بتواند میزان سوددهی را ثابت نگه دارد؛ همچنین، بهبود رابط کاربری و هوش مصنوعی مولد می‌توان در بالا رفتن قیمت پرچمدار نسل جدید سامسونگ تاثیرگذار باشد. ازسوی‌دیگر، افشاگری‌های سابق نشان می‌داد نسخه اولترا گلکسی S24 از دو ترابایت حافظه داخلی بهره‌مند خواهد شد، اما امروز می‌بینیم که همان پیکربندی قبلی با حداکثر یک ترابایت درنظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط: