یک منبع آگاه خبری اعلام کرد سری گلکسی S24 ترکیبی از قدرت نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و هوش مصنوعی خواهد بود که برای عملکرد بهینه برخی قابلیت‌های آن کاربران نیاز به اینترنت دارند.

همان‌طورکه می‌دانید، حدود سه هفته تا زمان برگزاری مراسم Galaxy Unpacked 2024 و رونمایی از سری پرچمدار گلکسی S24 فرصت داریم؛ برهمین‌اساس، افشاگران و تحلیلگران برجسته دنیای فناوری به‌صورت لحظه‌ای اطلاعات و جزئیات زیادی را از مشخصات سخت‌افزاری و زبان طراحی منتشر می‌کنند. بااین‌حال، اوایل صبح‌ امروز، یک افشاگر با انتشار تصویری اعلام کرد سری گلکسی S24 برای پشتیبانی از هوش مصنوعی نیاز به اتصال اینترنت دارد؛ همچنین، اطلاعات بیشتری را درخصوص Galaxy AI و ویژگی‌های احتمالی آن به‌اشتراک گذاشت.

افشاگر موردبحث با نام کاربری Arsene Lupin جزئیات زیادی درخصوص ویژگی‌های هوش مصنوعی سری گلکسی S24 به‌اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد پشتیبانی غول فناوری کره‌ای با تصورات ما فاصله زیادی دارد؛ به‌‌عنوان‌مثال، بیشتر قابلیت‌ها در این سری نیاز به ‌اتصال پایدار به اینترنت دارد؛ بنابراین، اگر کاربران در مناطقی باشند که اپراتورهای محلی سرویس‌دهی مناسبی نداشته باشند به‌وضوح قادر به برخورداری از قابلیت‌های Galaxy AI مانند ترجمه هم‌زمان تماس‌ها و کدنویسی نخواهند بود.

Galaxy AI

علاوه‌براین، ویژگی جدیدی تحت‌عنوان Nightography Zoom وجود خواهد داشت که برای بهبود تصاویر در شرایط نوری مناسب یا هنگام شب کاربرد دارد و کاربران با استفاده ازآن می‌توانند بدون‌افت کیفیت روی اجسام زوم کنند. ازسوی‌دیگر، قابلیت به‌نام Generative Edit به سری گلکسی S24 اضافه می‌شود که با کمک هوش مصنوعی کاربران می‌توانند تصاویرشان را ویرایش کنند، اما برای بهره‌مندی از چنین ویژگی منحصر‌به‌فردی نیاز به اینترنت دارند. در کشورهای درحال توسعه مانند ایران، وضعیت نابه‌سامانی دارد و گرانی تعرفه‌های اینترنت باعث می‌شود به‌درستی نتوانند به آن دسترسی داشته باشند.

باوجوداین، نمی‌توان انکار کرد سری گلکسی S24 ترکیبی از قدرت سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و هوش مصنوعی است که به‌عنوان پرچمدار سال 2024 برای رقابت با سری اپل آیفون ۱۵ معرفی می‌شود. همچنین، رابط کاربری One UI 6.1 شامل چندین بهبود نرم‌افزاری می‌شود که اطلاعات گسترده‌ای در این برهه‌زمانی درباره آن در دست نیست. برای روشن شدن نکات بیشتر درخصوص هوش مصنوعی مولد Galaxy AI باید تا تاریخ ۱۷ ژانویه برابربا ۲۷ دی‌ماه صبور باشیم.

اخبار مرتبط: