پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری ژوئن سامسونگ، بسیاری از کاربران گزارش می‌دهند قابلیت ضبط ویدئویی با کیفیت 8K با بیت ریت بالا در دستگاه‌های گلکسی اس ۲۳ اولترا غیرفعال شده است.

طی سال‌های گذشته، پرچمداران سامسونگ از سسیتم دوربین نسبتا مشابهی برخوردار بودند که با نارضایتی بسیاری از کاربران مواجه شد؛ البته این کمپانی با عرضه گلکسی اس ۲۳ اولترا توانست سیستمی با قابلیت‌های بسیار پیشرفته و چشمگیر ارائه کند که بازتاب‌های زیادی در رسانه‌های خبری داشت و کاربران از آن استقبال زیادی کردند. اما به‌تازگی پس از به‌روزرسانی ماه ژوئن، به‌نظر می‌رسد قابلیت فیلم‌برداری 8K با بیت ریت بالا حذف شده است.

براساس آمارها و نظرسنجی‌های رسانه‌ای، یکی از عمده دلایل خرید گوشی‌های گلکسی اس ۲۳ اولترا توسط کاربران سیستم دوربین پیشرفته این دستگاه محسوب می‌شود که افراد را مجاب به‌خرید می‌کند. به‌بیانی دقیق‌تر، گلکسی اس ۲۳ اولترا یکی از محدود گوشی‌های پرچمداری به‌حساب می‌آیند از قابلیت فیلم‌برداری 8K با نرخ ۳۰ فریم برثانیه بهره می‌برد که حتی آیفون ۱۴ پرو مکس از پشتیبانی نمی‌کند. براین‌اساس، حذف چنین ویژگی منحصربه‌فردی در گلکسی اس ۲۳ اولترا که یک گوشی دوربین‌محور شناخته می‌شود احتمال کاهش فروش و ناریضاتی گسترده را دربر خواهد داشت.

ضبط ویدیوی 8K در Galaxy S23 Ultra غیرفعال شد

براساس گزارش‌های کاربران در وب‌سایت اطلاعاتی ردیت، سامسونگ گزینه بیت ریت بالا را پس از به‌روزرسانی ژوئن غیرفعال کرده است؛ کاربران مدعی شدند که ویژگی مذکور از ابتدای عرضه گلمسی اس ۲۳ اولترا دردسترس قرار داشت، بنابراین می‌توان گفت آپدیت جدید پسرفتی برای قابلیت‌های فیلم‌برداری این دستگاه محسوب می‌شود. اگر به اسکرین‌شات‌ها توجه داشته باشید می‌بینید که گزینه «Hight Rate Videos» به رنگ خاکستری درآمده که نشان‌دهنده غیرفعال بودن این قابلیت است.

کارشناسان حوزه فناوری موبایلی براین‌باورند که سامسونگ قابلیت مذکور را به‌دلیل مشکلات فنی غیرفعال کرده و احتمالا در آپدیت‌های بعدی مجددا فعال می‌کند. اما کاربران از تصمیم و سیاست‌های اتخاذ شده ازسوی مدیران سامسونگ خشمگین هستند و می‌گویند این کمپانی باید به‌جای حذف فیلم‌برداری 8K باید راه‌حلی برای رفع مشکلات آن پیدا می‌کرد.

اخبار مرتبط: