نتایج جدید گیک‌بنچ نشان می‌دهد گوشی گلکسی اس ۲۳ FE با تراشه‌های اگزینوس ۲۲۰۰ و کوالکام اسنپدراگون ۸+ نسل ۱ در بازار جهانی عرضه می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید کمپانی سامسونگ از تولید نسخه اصلاح شده گلکسی اس ۲۱ FE با تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ برای بازار هند خبر داد؛ این تراشه می‌تواند به بهره‌وری انرژش دستگاه کمک کند و نسب به تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ بسیار کم‌مصرف‌تر است. حالا امروز، غول فناوری کره‌ای اعلام کرد از چنین رویکردی برای ساخت گلکسی اس ۲۳ FE استفاده می‌کند؛ البته باید یادآور شویم هنوز هیچ جزئیاتی در مورد جدول زمانی‌بندی عرضه منتشر نشده است.

در نتایج گیک‌بنچ مشاهده شد که گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۳ FE در دو نسخه آمریکا و جهانی تولید می‌شود. همچنین صفحات پشتیبانی دستگاه‌های مذکور فعال شده‌اند که مهر تاییدی به ساخت نسخه‌های یادشده می‌زند؛ در ادامه به مشخصات فنی و زبان طراحی این گوشی نگاهی می‌اندازیم.

نسخه آمریکا گلکسی اس ۲۳ FE

مدل‌های FE سامسونگ در اصل نسخه‌ اقتصادی‌تر گوشی‌های پرچمدار سری اس هستند که برای ساخت‌ آن‌ها از مشخصات سخت‌افزاری ضعیف‌تر استفاده می‌کنند. با‌توجه به نتایج گیک‌بنچ، نسخه آمریکا گلکسی اس ۲۳ FE با شماره مدل SM-711U1 از تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸+ نسل ۱ برپایه معماری ۴ نانومتری و حداکثر کلاک اسپید ۳.۰ گیگاهرتزی بهره می‌برد؛ این تراشه از سه هسته با فرکانس بالای ۲.۵۰ گیگاهرتز، چهار هسته با بهره‌وری ۱.۷۹ گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند که در اکثر گوشی‌های پرچمدار از آن استفاده می‌شود. همچنین، برای عملکرد یک‌پارچه و پایدار کمپانی سامسونگ از حداکثر ۸ گیگابایت حافظه رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی استفاده خواهد کرد.

نسخه جهانی گلکسی اس ۲۳ FE

از سوی دیگر، نسخه جهانی با شماره مدل SM-711B دارای تراشه‌ای کد s5e9925 خواهد بود که در اصل همان تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ است. این تراشه با حداکثر کلاک اسپید ۲.۸ گیگاهرتز و سه هسته با فرکانس بالای ۲.۵۰ گیگاهرتز و چهار هسته با بهره‌وری انرژی ۱.۸۲ گیگاهرتزی از عملکرد ضغیف‌تری نسبت‌به همتای آمریکایی خود خواهد داشت. تراشه انحصاری سامسونگ در تست‌های تک هسته‌ای و چند‌ هسته‌ای گیک‌بنچ ۶ به‌ترتیب ۱۶۱۳ و ۴۰۴۹ امتیاز به‌دست آورد؛ این نسخه به‌صورت پیش‌فرض با اندروید ۱۳ و رابط کاربری وان یو‌ آی ۵.۱ وارد بازار می‌شود.

چندی پیش رندرهای گلکسی اس ۲۳ FE منتشر شد که نشان می‌داد از نظر زبان طراحی فرق چندانی با سری گلکسی اس ۲۳ نخواهد داشت؛ این نسخه قاتل پرچمدار از یک ماژول سه‌گانه دوربین در پنل پشت، صفحه‌نمایش ۶.۴ اینچی با حاشیه‌های باریک و لبه‌های گرد بهره می‌برد. با نگاهی به تصاویر می‌توان دید دکمه‌های پاور و ولوم سمت راست قرار می‌گیرند و درگاه تایپ سی به‌همراه مشبک‌های بلندگو پایین صفحه‌نمایش جایگذاری می شوند.

سایر جزئیات فاش شده نشان می‌دهند گلکسی اس ۲۳ FE از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی در پنل پشت میزبانی می‌کند و برای تامین انرژی به باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی متکی خواهد بودکه با شارژ سریع سیمی ۲۵ واتی همراه می‌شود.

اخبار مرتبط: گلکسی اس ۲۳ FE در گیک‌بنچ رویت شد