شاید قبلاً این خبر را شنیده باشید که ظاهراً سامسونگ قصد دارد از سری گلکسی S23 در بهمن‌ماه طی رویداد Unpacked در شهر سانفرانسیسکو رونمایی کند. اگر این خبر درست باشد، حداقل چند ماه دیگر فرصت داریم تا به بررسی گوشی‌های مورد انتظار S23 به‌طور کامل بپردازیم. همین‌طور سامسونگ هم‌زمان کافی برای آماده شدن جهت عرضه رسمی این دستگاه در اختیار دارد. در ادامه درباره ظرفیت باتری گلکسی S23+ و S23 بیشتر صحبت می‌کنیم.

همان‌طور که در بازدید اخیر از FCC مشهود است، این شرکت از همین حالا مشغول آماده‌سازی برای معرفی گوشی‌های پرچم‌دار سری جدید خود است. Galaxy S23 و Galaxy S23+ ازآزمون‌های استاندارد موسسه FCC عبور کرده‌اند. اسنادی که به‌صورت آنلاین منتشرشده‌اند، برخی از جزئیات فنی را در مورد باتری‌های تغذیه‌کننده این گوشی‌ها تأیید کرده‌اند. طبق این خبرها، مدل پایه گلکسی S23 از باتری با شماره مدل EB-BS912ABY تغذیه می‌کند. ظرفیت اسمی این باتری 3785 است که احتمالاً با ظرفیت معمولی 3900 میلی‌آمپر ساعت معرفی خواهد شد.

باتری تعبیه‌شده داخل گلکسی S23+، که چند ماه پیش اطلاعات آن برای اولین بار به‌صورت آنلاین منتشر شد، دارای شماره مدل EB-BS916ABY است. طبق گزارش‌های قبلی، این باتری باید توسط شرکت ATL تولیدشده باشد. همچنین طبق گفته موسسه FCC، ظرفیت اسمی آن 4565 میلی‌آمپر ساعت است که احتمالاً سامسونگ آن را با اسم ظرفیت معمولی 4700 میلی‌آمپر ساعت برچسب‌گذاری می‌کند.

گواهی FCC سامسونگ گلکسی S23

به نظر می‌رسد که هر دو این گوشی‌ها توسط FCC با استفاده از شارژرهای فوق‌سریع 25 واتی آزمایش‌شده‌اند، اما این لزوماً به این معنای آن نیست که باتری آنها تنها از سرعت 25 وات پشتیبانی می‌کند. درواقع گلکسی S23 دارای سرعت شارژ 45 واتی است، بنابراین احتمالاً گلکسی S23+ نیز حداقل همین قابلیت را خواهد داشت.

اگرچه FCC به جزئیات دیگر و سایر مشخصات سخت‌افزاری این گوشی‌ها نمی‌پردازد، اما کوالکام و بنچمارک‌های آنلاین تقریباً تأیید کرده‌اند که سری گلکسی S23 از تراشه جدید اسنپدراگون 8 نسل 2 قدرت می‌گیرد. این در حالی است که پرچم‌داران سری S سامسونگ تاکنون با تراشه‌های اگزینوس اختصاصی خود این شرکت عرضه می‌شدند اما سامسونگ امسال تصمیم گرفته سراغ غول تازه متولدشده کوالکام برود.

از این منظر، پرچم‌دار بعدی سامسونگ ممکن است یکی از هیجان‌انگیزترین گوشی‌ها در سال‌های اخیر باشند. به‌خصوص اگر شایعات فعلی درباره ظرفیت باتری گلکسی S23 و S23+ صحت داشته باشند، سری گلکسی اس 23 دارای یک نسخه سفارشی از اسنپدراگون 8 نسل 2 هستند که به نسبت نسخه‌های معمولی این تراشه سریع‌ترند و برای رابط کاربری One UI بهینه‌سازی شده‌اند.

خبر مرتبط: تصاویر ماکت سری S23 سامسونگ فاش شد