پس از تأخیرهای بسیار، بالاخره گوشی Galaxy S21 FE در اواسط دی ماه سال گذشته عرضه شد. اما تاکنون ابهامات زیادی در مورد جانشین آن وجود داشته است و آخرین گزارش‌های منتشر شده حتی وجود آن را مورد تردید قرار داده‌اند. ولی گلکسی S22 FE ممکن است نمرده باشد، و در این بین شایعه جدیدی پخش شده که می‌گوید این گوشی اتفاقاً به زودی عرضه خواهد شد. طبق اخبار موجود تراشه S22 FE به احتمالا زیاد Exynos 2300 خواهد بود.

از اسفند ماه گذشته بود که شایعاتی مبنی بر استفاده S22 FE از یک تراشه مدیاتک پخش شدند. شایعات بعدی ادعا کردند که برنامه تولید این دستگاه لغو شده است و عدم افشای اطلاعاتی از طرف سامسونگ نشان می‌دهد که این شرکت روی این گوشی کار نمی‌کند.

Galaxy-S22-FE-tweets

این در حالی است که سامسونگ در خفا و سکوت خبری در حال کار کردن روی Galaxy S22 FE بوده است. یکی از منابع خبری به نام OreXda گفته است که می‌توانیم به زودی انتظار دیدن گلکسی S22 FE و هدفون‌های Galaxy Buds 2 Live را داشته باشیم. جالب اینکه این ادعا توسط یک منبع خبری دیگر به نام Dohyun Kim هم تأیید شده است.

چند روز پیش گزارش شد که سامسونگ ممکن است سری میان رده گلکسی A7x را حذف کند و به همین خاطر دیگر شاهد عرضه گلکسی A74 نباشیم. از طرف دیگر صحبت‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه گرچه سامسونگ روی توسعه تراشه Exynos 2300 کار می‌کند، اما این تراشه قرار نیست قدرت پردازش گوشی‌های سری گلکسی S23 را تأمین کند.

همه آن شایعات اکنون منطقی‌تر به نظر می‌رسند. یک منبع خبری به نام @RGcloudS که البته یک افشاگر نوپا است، دیروز توییت کرد که S22 FE درواقع جایگزین گلکسی A74 خواهد شد. او همچنین گفت که سوخت پردازشی این گوشی از تراشه Exynos 2300 تأمین می‌شود و یک سنسور 108 مگاپیکسلی تصویر را هم در خود جای‌داده است.

Plot-twist-Samsung-was-quietly-working-on-the-S22-FE


اگر این شایعات درست باشند، S22 FE گامی بسیار بلندتر از Galaxy S21 FE بر خواهد داشت که از سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی استفاده می‌کرد. و این موضوع می‌تواند به S22 FE کمک کند تا یکی از بهترین دوربین‌های گوشی در سال 2023 را داشته باشد.

RGcloudS همچنین اشاره کرد که Galaxy S22 FE تقریباً هم قیمت A73 خواهد بود که تنها در کشورهای معدودی با قیمت حدود 500 دلار عرضه شد. این در حالی است که اگر یادتان باشد، Galaxy S21 FE با قیمت اولیه 700 دلار عرضه شده بود.

البته بهتر است این نشت‌های اطلاعاتی را با دیده تردید بنگریم چون تاکنون که هیچ خبر محکمی در مورد Galaxy S22 FE فاش نشده درحالی‌که همه می‌دانند سامسونگ معمولاً در حفظ اسرار بهترین نیست.

خبر مرتبط: