سامسونگ پیش از این نسخه پایدار رابط کاربری One UI 5.0 مبتنی بر اندروید 13 را برای اکثر گوشی‌های پرچمدار خود از جمله سری گلکسی S22 منتشر کرده است. بنابراین طبیعی است که بالاخره Galaxy S21 FE نیز سهم خود را از پیشرفت‌های نرم‌افزاری جدید دریافت کند و عرضه One UI 5.0 برای S21 FE انجام شود. نه اینکه کسی در عرضه نهایی آن شک داشت، اما این یک واقعیت است که کاربران گوشی گلکسی S21 FE امکان امتحان کردن نسخه بتا یا آزمایشی این سیستم عامل جدید را نداشتند. اتفاقی که باعث نگرانی آنها شده بود که مبادا از سیستم عامل جدید سامسونگ بی‌نصیب بمانند.

سامسونگ مدتی است که مانند اپل ترجیح می‌دهد کارهای خود را پشت درهای بسته انجام دهد و هرچه بیشتر مانع درزهای اطلاعاتی شود. از این رو پیش آمدن چنین فرضیات و هراس‌هایی طبیعی است. با وجود عرضه نشدن نسخه بتای One UI 5.0 برای S21 FE، پیش از این شایعه شده بود که نسخه نهایی این سیستم عامل برای این گوشی هم عرضه خواهد شد.

galaxy-s21-fe-updated-to-android-13

ردپای رابط کاربری One UI 5.0 مخصوص Galaxy S21 FE که مبتنی بر اندروید 13 است، پیش از این در سرورهای سامسونگ پیدا شده بود. البته اطلاعاتی که در سرورهای سامسونگ پیدا شده همچنین نشان می‌دهد که احتمالا این آپدیت نرم‌افزاری جدید تا ماه آینده برای Galaxy S21 FE عرضه می‌شود. اما هنوز هم هیچ تأیید رسمی از طرف سامسونگ در مورد زمان عرضه این رابط کاربری صورت نگرفته است.

گوشی Galaxy S21 FE اوایل سال جاری میلادی با سیستم عامل اندروید 12 به صورت پیش‌فرض عرضه شده بود. از طرف دیگر همه با سیاست سامسونگ آشنایی دارند که برای گوشی‌های پرچمدار خود حداقل چهار به‌روزرسانی نرم‌افزاری ارائه می‌دهد. با این اوصاف One UI 5.0 مبتنی بر اندروید 13، اولین آپدیت نرم‌افزاری ارائه شده برای S21 FE خواهد بود. بنابراین این گوشی‌ می‌تواند در آینده شاهد عرضه حداقل سه به‌روز‌رسانی نرم‌افزاری دیگر هم باشد.

خبر مرتبط: