سامسونگ امروز عرضه نسخه ثابت، پایدار و معرفی رسمی One UI 5 را با گوشی‌های سری Galaxy S22 آغاز کرد (حداقل گوشی‌های دارای تراشه اگزینوس این سری قطعاً از این رابط کاربری برخوردار خواهند شد). همچنین فهرست بلند و بالایی از گوشی‌های سری گلکسی سامسونگ وجود دارد که با نسخه بتای این سیستم‌عامل اندرویدی سازگاری دارند و پیش‌ازاین توانسته بودند با آزمایش نسخه بتا، ایرادات نرم‌افزاری این رابط کاربری را پیدا کنند.

تمام دستگاه‌هایی که با نسخه بتای One UI 5 سازگاری دارند، با نسخه پایدار این سیستم‌عامل هم سازگاری خواهند داشت. اما رابط کاربری اختصاصی One UI 5 چه ویژگی‌های جدیدی به کاربران ارائه می‌دهد؟ اخیراً یک ویدئوی رسمی از آخرین نسخه این رابط کاربری اندرویدی توسط خود سامسونگ منتشرشده است که تا حد زیادی به این سؤال پاسخ می‌دهد.

کمپانی سامسونگ چندین ویژگی سفارشی‌سازی و شخصی‌سازی در بستر تنظیمات اتوماتیک و دستی این رابط کاربری قرار داده است. ویژگی‌هایی که با استفاده از آنها شما می‌توانید ظاهر گوشی یا ساعت سامسونگ خود را درست همان‌طور که دوست دارید تنظیم کنید. همچنین چندین بهینه‌سازی عملی مانند ویجت‌های انباشته نیز به این رابط کاربری اختصاصی اضافه‌شده که با استفاده از آنها می‌توانید فضای کافی در صفحه خانه خود ایجاد نمایید.

سیستم عامل اندرویدی One UI 5 همچنین یک تسک‌بار (نوار وظیفه) جدید نیز برای دستگاه‌هایی که صفحه‌نمایش بزرگ‌تری دارند،(مانند گلکسی فولد) ایجاد کرده است. این رابط کاربری همچنین کنترل‌های امنیت و فضای خصوصی (Privacy and Security) را در یک صفحه باهم ترکیب کرده است.

حال اگر اتفاق مشکوکی در دستگاه شما بیفتد، هشدارهایی به‌صورت خودکار این موضوع را به شما اعلام می‌کنند. One UI سامسونگ یکی از محبوب‌ترین رابط‌های کاربری در میان تمام رابط‌های کاربری اندرویدی است. جدیدترین نسخه One UI 5 سامسونگ بعد از پشت سر گذاشتن عرضه نسخه بتا، بالاخره آماده انتشار است.

خبر مرتبط: کدام محصولات سامسونگ اندروید ۱۳ دریافت کرده‌اند؟