انتظار می‌رود به زودی شاهد رونمایی گوشی هوشمند گلکسی A14 5G توسط سامسونگ و عرضه آن در بازار جهانی باشیم. تصاویر گلکسی A14 5G لو رفته و امتیازات Geekbench این دستگاه قبلاً به‌طور گسترده در فضای اینترنت پخش‌شده بود. گفته می‌شود این دستگاه در دو نسخه تراشه عرضه می‌شود که یکی از آنها یک تراشه میان رده جدید اگزینوس است (تراشه اختصاصی خود سامسونگ)، در حالی که نسخه دیگر دارای تراشه سطح پایه Dimensity 700 مدیاتک است.

اکنون، افشاگر معروف، ایوان بلاس، تصویر مطبوعاتی گوشی گلکسی A14 5G را از طریق خبرگزاری آنلاین GadgetsGang فاش کرده است. تصاویر مطبوعاتی جدید گلکسی A14 5G همان طراحی را نشان می‌دهد که قبلاً هم فاش شده بود. قاب پشت آن دارای سه لنز دوربین با تراز عمودی همراه با یک فلاش LED در کنار آنها است. لبه‌ها خمیده بوده و دارای دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور در سمت راست هستند. همچنین سنسور اثرانگشت نیز روی دکمه پاور قرارگرفته است. در قسمت جلو، دستگاه دارای حاشیه‌های نازکی است که در اطراف صفحه‌نمایش 6.8 اینچی Full HD+ گوشی قرارگرفته‌اند. همچنین یک بریدگی قطره‌ای نیز روی صفحه‌نمایش به چشم می‌خورد که جایگاه دوربین سلفی است.

انتظار می‌رود گوشی Galaxy A14 دارای یک واحد باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی باشد که یک تراشه مرموز و نامعلوم Exynos قدرت پردازش آن را تأمین می‌کند. تاکنون شایعات زیادی وجود داشته‌اند که ادعا کرده‌اند این تراشه یک اگزینوس 1330 خواهد بود. مدلی که مخصوص بازار اروپا طراحی‌شده است. از سوی دیگر، نسخه با تراشه Dimensity 700 این دستگاه که بسیار ضعیف‌تر از نوع Exynos 1330 آن خواهد بود راهی بازار ایالات‌متحده خواهد شد.

همچنین انتظار می‌رود تنظیمات دوربین سه‌گانه دستگاه دارای یک سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی باشد، درحالی‌که گفته می‌شود بریدگی جلویی دارای یک دوربین 13 مگاپیکسلی سلفی است. همچنین بعید نیست که سامسونگ گوشی Galaxy A14 5G را در بازارهای جهانی کمی بالاتر از حد انتظار قیمت‌گذاری کند.

خبر مرتبط: عرضه‌ سامسونگ گلکسی A14 5G نزدیک است