پس از افشای اطلاعاتی بزرگ مایکروسافت، سازمان FTC با انتشار بیانیه رسمی اعلام کرد هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال افشای برنامه‌های گسترده این کمپانی برای بازی‌های ویدئویی و کنسول‌های نسل بعد ندارد.

همان‌طور‌که می‌دانید اسناد زیادی از برنامه‌های مایکروسافت در فضای مجازی منتشر شده که چندماه پیش در اختیار کمیسیون فدرال تجارت (FTC) قرار گرفت. اکنون کمپانی چند ملیتی مایکروسافت براین‌باور است که FTC به‌دلیل موضعی که دربرابر پرونده مایکروسافت/اکتیویژن دارد به‌طور کاملا عامدانه اسنادی درقالب یک فایل PDF منتشر کرده تا رقبای این شرکت بزرگ از برنامه‌های گسترده آن‌ها در آینده باخبر شوند.

سخنگوی کمیسیون فدرال تجارت‌ آمریکا، اعلام کرد که رگولاتوری‌‌های این سازمان هیچ‌گونه دخالتی در انتشار اسناد مایکروسافت ندارد، چراکه مسئول بارگذاری اسناد در وب‌سایت دادگاه ایالتی آمریکا نیست. همچنین، داگلاس فارار، سخنگوی FTC به استفان توتیلو می‌گوید: «این سازمان مسئولیتی در قبال مایکروسافت و افشای اطلاعاتی از بازی‌های ویدئویی و کنسول‌های میان‌نسلی و نسل بعد در وب‌سایت رسمی دادگاه نیست».

توییت کمیسیون فدرال تجارت آمریکا

درحال‌حاضر، این افشای اطلاعاتی عظیم به‌موضوعی داغ در حوزه گیمینگ تبدیل شده و باید دید سرانجام آن چه می‌شود. مایکروسافت به‌طور عمومی اظهارنظری درباره افشاگری موردبحث نکرده، اما می‌توانیم تصور کنیم این کمپانی بزرگ از افشای برنامه‌هایش راضی نیست و قطعا در آینده از افراد و سازمان‌هایی که باعث پخش جزئیات کنسول‌هایش شده‌اند شکایت خواهد کرد. همان‌طور که شب گذشته در خبری جداگانه گزارش دادیم، مایکروسافت قصد دارد کنسول‌های میان‌ نسل Xbox Series X و Xbox Series S در سال ۲۰۲۴ میلادی و سپس کنسول نسل بعد را با سیستم‌ سخت‌افزاری مبتنی‌بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی در سال ۲۰۲۷ عرضه کند.

سایر اطلاعات فاش شده نشان می‌دهد که کمپانی مایکروسافت قصد دارد با همکاری استودیو Bethesda برای انتشار ریمستر The Elder Scrolls IV: Oblivion درکنار عناوین دیگری مانند Dishonored 3، Ghostwire و Tokyo 2 اقدام کند. نکته جالب دیگری که در فایل PDF دیده می‌شود آن است که ظاهرا مایکروسافت برای خرید نینتندو و ادغام آن با ایکس‌باکس تمایل دارد تا بتواند به‌دنیای کنسول‌های دستی و قابل‌حمل ورود کند.

داگلاس فارار، مدیر دفتر امور عمومی و سخنگوی FTC با انتشار توییتی رسما اعلام کرد: «علاوه‌بر بیانیه قبلی ما درباره افشای اطلاعاتی مایکروسافت، اکنون قاضی کورلی می‌گوید این کمپانی مدارک را در تاریخ ۱۴ سپتامبر ارائه داد و دادگاه آن‌ها اطلاعات مربوط به آن‌ را در وب‌سایت رسمی بارگذاری کرده است».

اخبار مرتبط: