گوشی‌های سری گلکسی S23 سامسونگ جدیدترین پرچمداران این برند به شمار می‌روند. این گوشی‌ها مشخصات فنی خوبی دارند و از سیستم دوربین قدرتمندی بهره می‌برند. سخت‌افزارهای به کار رفته در ماژول‌های دوربین این گوشی‌ها نیز بسیار باکیفیت هستند. با این وجود دوربین گوشی‌های سری گلکسی S23 تاکنون بدون ایراد و باگ نبوده و سامسونگ از زمان عرضه تا کنون سعی داشته با عرضه بسته‌های به‌روز‌رسانی مختلف، مشکلات آنها را برطرف کند. چند نفر از کاربران طی ماه‌های گذشته گزارش داده‌اند که قابلیت HDR گلکسی S23 ایراد دارد.

ظاهرا این گوشی نتوانسته در برخی از شرایط نوری به خوبی رنگ‌ها را تفکیک و سپس تلفیق کند. خوشبختانه سامسونگ بالاخره وجود این مشکل روی برخی از دستگاه‌ها را پذیرفته و قول داده که در آپدیت نرم‌افزاری بعدی حتما مشکل HDR دوربین S23 را برطرف نماید.

به روز رسانی نرم افزار سامسونگ گلکسی S23

یکی از منابع خبری معتبر به نام Ice Universe ادعا کرده که تیم پشتیبانی سامسونگ در حال حاضر مشغول رفع این ایراد هستند و در بسته به‌روز‌رسانی بعدی آن را حل می‌کنند. هنوز خود سامسونگ اعلام نکرده که این مشکل قرار است در کدام بسته به‌روزرسانی حل شود، اما حدس و گمان‌ها حاکی است که بسته امنیتی بعدی این مشکل را حل خواهد کرد. قبلا هم در اواخر فروردین ماه ادعا شده بود که بسته امنیتی اول اردیبهشت سامسونگ مشکل HDR گلکسی S23 را رفع می‌کند، اما این اتفاق نیفتاد.

البته این مشکل چندان بزرگ نیست و تنها تعداد معدودی از این گوشی‌های به آن دچارند. قابلیت HDR (داینامیک رنج بالا) طراحی شده تا بتواند در شرایطی نوری کم و زیاد، جزئیات تصویر بیشتری ثبت کند. اما بعضی از کاربران ادعا کرده‌اند که در تصاویر ثبت شده با HDR در نور کم، یک هاله نور دور اشیاء ظاهر می‌شود، مخصوصا اگر منبع نور داخل قاب باشد.

خوشبختانه این یک مشکل نرم‌افزاری است که به خاطر ترکیب نامناسب فریم‌ها با ارزش نوردهی مختلف صورت می‌گیرد. بنابراین اگر با آن روبرو هستید نگران نباشید، چراکه سامسونگ به زودی با یک بسته به‌روز‌رسانی آن را حل خواهد کرد.

خبر مرتبط: