کاربران Galaxy S23 اوقات چندان خوشی را نمی‌گذرانند. پیش از این گزارش‌های زیادی را مشاهده کرده بودیم که به مشکلات متعدد مدل S23 Ultra می‌پرداختند. این بار اما صدای کاربران مدل‌های S23 و S23+ هم درآمده است. در سری گلکسی S23 تنها مدل S23 Ultra است که پیشرفت‌های مناسبی را در بخش دوربین گلکسی اس ۲۳ تجربه کرده است.

اما مدل‌های S23 و S23+ دقیقا از همان ستاپ دوربین گوشی‌های S22 و S22+ استفاده می‌کنند. پس این‌طور نیست که سامسونگ مجبور بوده باشد برای طراحی دوربین این دستگاه‌ها با مشکلات نرم‌افزاری جدیدی دست و پنجه نرم کند. بنابراین وجود باگ و ایراد در سیستم دوربین این گوشی‌ها هرگز قابل قبول نیست. با این وجود دوربین‌های S23 و S23+ دچار مشکلاتی شده‌اند که موجب تار شدن تصویر می‌شود.

عکس سامسونگ گلکسی S23 و S23+

این ایراد بیشتر به ماژول دوربین 50 مگاپیکسلی گلکسی S23 و S23+ مربوط می‌شود. به نظر می‌رسد که سنسور این دوربین نمی‌تواند روی کل جزئیات صحنه فوکوس کند و در این زمینه مشکل دارد. طبق گزارش کاربران، عکس‌هایی که با S23 و S23+ گرفته‌ می‌شوند در مرکز کادر فوکوس هستند، اما در حاشیه و لبه‌های تصویر تاری زیادی دارند.

البته بعد از بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این مشکل تنها در گلکسی S23 و S23 پلاس‌هایی وجود دارد که در ویتنام تولید شده‌اند. این یعنی کاربرانی که گوشی‌های آنان در کشور دیگری مونتاژ شده این مشکل را ندارند. این موضوع اما خبر خوبی برای سامسونگ نیست، چون گوشی‌های مونتاژ شده در ویتنام در سراسر دنیا پخش شده‌اند و ردیابی و حل مشکل آنان بسیار پیچیده خواهد بود.

عکس سامسونگ گلکسی S23 و S23+

طبیعتا کشوری که گوشی در آن تولید یا مونتاژ می‌شود نباید روی کیفیت محصول تأثیر بگذارد. این اتفاق می‌تواند اعتبار چندین ساله کمپانی بزرگی مانند سامسونگ را زیر سوال ببرد. خوشبختانه مشکل دوربین S23 و S23+ تنها محدود به چند دستگاه است و تمامی واحد‌ها به آن دچار نشده‌اند.

در واقع این ایراد روی برخی از واحد‌های Galaxy S22 هم مشاهده شده بود، اما گزارش آن به این ‌زودی منتشر نشد. فعلا تنها راه‌حلی که برای این مشکل وجود دارد این است که کاربران گوشی‌ مورد دار گلکسی S23 یا S23+ خود را به تعمیرگاه‌های رسمی سامسونگ بسپارند تا ایراد آن را برطرف کنند.

خبر مرتبط: پیشرفت عملکرد سخت افزاری در سری گلکسی S24!