پس از معرفی گوشی تاشو اوپو فایند N3، کمپانی سازنده ویژگی «File Opening Anywhere» را معرفی کرد که از ۴۰ نوع فایل مختلف پشتیبانی می‌کند و عملکردی مشابه محصولات اپل دارد.

همان‌طورکه می‌دانید، به‌تازگی کمپانی چینی اوپو، از یک گوشی تاشدنی بسیار جذاب و باریک با مشخصات سخت‌افزاری خوب تحت‌عنوان اوپو فایند N3 رونمایی کرد؛ باوجوداین، به‌نظر می‌رسد، این سازنده چینی قصد دارد یک قابلیت بسیار کاربردی را به‌کاربران و طرفدارانش هدیه بدهد تا آن‌ها به‌راحتی بتوانند با گوشی‌های نسل جدید تاشو این کمپانی بزرگ تعامل داشته باشند. در جریان مراسم Oppo، ویژگی جدیدی به‌نام «File Opening Anywhere» معرفی شد که امکان دسترسی کامل به انواع فایل و اسناد مختلف را به کاربران می‌دهد.

به‌عبارتی‌دیگر، قابلیت «File Opening Anywhere» توانایی باز کردن حداقل ۴۰ فایل با پسوند‌های مختلف را دارد و انتظار می‌رود برای شناسایی پوشه‌ها نیازی به تجیهزات سوم شخص مانند افزونه‌ها یا اتصال به LAN یا موبایل دیتا نباشد. باوجوداین، ابتدا کاربران برای استفاده از این ویژگی‌ باید وارد آدرس «cloud.oppo.com» شوند؛ سپس ‌تمام فرمت‌ها را دانلود کرده و وارد گوشی‌های هوشمندشان مانند اوپو فایند N3 کنند تا دیگر با محدودیت‌های قبلی روبه‌رو نباشند.

قابلیت اوپو File Opening Anywhere

علاوه‌براین، باید یادآور شویم قابلیت اوپو «File Opening Anywhere» عملکردی مشابه فایل‌های پشتیبانی در آیفون، مک و آیپد‌های اپل دارد که می‌توانند اسناد و فایل‌های زیادی را با پسوندهای مختلف بدون کوچک‌ترین محدودیتی باز کنند. البته اگر با سیستم‌عامل‌های متفاوتی کار می‌کنید، ویژگی‌ موردبحث انتقال یک‌پارچه را با سیستم گوشی‌های اوپو ایجاد می‌کند؛ ازطرف‌دیگر، به‌غیراز «File Opening Anywhere»، کمپانی اوپو از قابلیت «File Anywhere Door» رونمایی کرد که فرآیند انتقال فایل‌ها فراهم می‌سازد؛ همچنین ویژگی مذکور به‌راحتی تنها با کشیدن و رها کردن (Drag and Drop) کار می‌کند.

درحال‌حاضر، ویژگی‌ موردبحث ما هیچ‌گونه محدودیت عملکردی ندارد، اما اگر بتوانیم یک ایراد برای آن درنظر بگیریم آن است که احتمالا تنها روی گوشی تاشدنی اوپو فایند N3 فعال می‌شود. از آنجایی که آدرس اینترنتی ارائه شده به کمپانی Oppo تعلق دارد، به‌نظر می‌رسد در انحصار آخرین گوشی هوشمند تاشو اوپو باقی بمانند. به‌بیانی دقیق‌تر، هنوز صحبتی درباره پشتیبانی از مدل‌های دیگر در اکوسیستم گوشی‌های هوشمند اوپو به‌میان نیامده است.

درنهایت باید اشاره کنیم، کمپانی اپل می‌تواند درباره دسترسی ندادن به فایل‌ها و فرمت‌های اختصاصی این شرکت از اوپو شکایت بکند؛ باوجوداین ممکن است با آغوش باز این مسئله را بپذیرد و بخواهد با کمپانی‌های چینی برای یکپارچه‌سازی و ارسال فایل همکاری‌های لازم را انجام دهد. بااین‌حال، برای اطلاعات بیشتر باید منتظر عرضه رسمی باشیم تا ببینیم درنهایت چه امکاناتی با استفاده از «File Opening Anywhere» برای کاربران اوپو دردسترس قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط: