سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، گوشی هوشمند تاشو اوپو فایند N3 با مشخصات سخت‌افزاری فوق‌العاده و زبان طراحی بسیار جذاب رسما ازسوی کمپانی BBK معرفی شد.

پس‌از انتشار طیف وسیعی از شایعات و تیزرهای مخلتف، سرانجام گوشی هوشمند تاشو اوپو فایند N3 برای ورود به بازار چین و جهان رسما معرفی شد؛ همچنین باید یادآور شویم برای اولین بار یک کمپانی چینی تصمیم گرفته یک نسخه داخلی را وارد بازار جهانی بکند تا تفاوت‌ها و جذابیت‌های مدل‌های انحصاری چینی را به کاربران در جهان نشان دهد. در ادامه به جزئیات بیشتری از مشخصات سخت‌افزاری و زبان طراحی این گوشی تاشدنی نسل جدید می‌پردازیم.

معرفی گوشی اوپو فایند N3

براساس انچه در گذشته منتشر شد، می‌دانیم گوشی تاشدنی اوپو فایند N3 از طراحی فولد کتابی برخوردار است که بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش میان گوشی‌های تاشو موجود در بازار با حاشیه‌ها و ضخامت بسیار باریک بهره می‌برد. در پنل پشت دستگاه، یک ماژول دایره‌ای شکل نسبتا بزرگ دیده می‌شود که از سنسورهای دوربین میزبانی می‌کند؛ در قسمت پنل جلویی، پانچ هول مرکزی قرار دارد که سنسور سلفی دستگاه به‌طور ویژه‌ای با ظرافت درون آن قرار دارد. همچنین، پنل پشت در نوع مخلتف ارائه خواهد شد که شامل روکش شیشه‌ای مات و چرم گیاهی می‌شود.

نمایشگر اصلی یا داخلی اوپو فایند N3 از یک پنل ۷.۸۲ اینچی AMOLED استفاده می‌کند که رزولوشنی معادل 2440×2268 پیکسل با نرخ به‌روزرسانی تطبیق‌پذیر ۱ تا ۱۲۰ هرتزی و سطح روشنایی خودکار ۲۸۰۰ دارد. ازسوی‌دیگر، صفحه‌نمایش خارجی از یک پنل ۶.۳۱ اینچی AMOLED با رزولوشن ۱۱۱۶×۲۴۸۴ پیکسل، نرخ به‌روزرسانی تطبیق‌پذیر ۱۰ تا ۱۲۰ هرتزی و سطح روشنایی یکسان با نمایشگر داخلی بهره می برد؛ همچنین، هر دو نمایشگر از فناوری Dolby Vision و LTPO 3.0 پشتیبانی می‌کنند.

علاوه‌براین، اوپو فایند N3 از تراشه پرچمدار کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برخوردار است که درمقایسه‌با سایر تاشدنی‌های پرچمدار موجود در بازار برتری خاصی ندارد، اما با ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR5X و حداکثر یک ترابایت حافظه داخلی UFS 4.0 عرضه می‌شود که به‌ عملکرد روان و یکپارچه دستگاه در بخش های مخلتف کمک می‌کند. همچنین برای تامین انرژی، از یک باتری ۴۸۰۵ میلی‌‌آمپرساعتی بهره می‌برد که با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۶۷ واتی با فناوری SuperVOOC به‌ادعای سازنده می‌تواند ظرف مدت‌زمان ۴۲ دقیقه از صفر تا صد شارژ شوند.

سیستم دوربین اوپو فایند N3

ازسوی‌دیگر، گوشی هوشمند تاشدنی موردبحث برپایه اندروید ۱۳ و رابط کاربری ColorOS 13.2 عرضه می‌شود که یک سال پشتیبانی سیستم‌عامل اندروید را از بین می‌برد. درحال‌حاضر، اندروید ۱۴ برای گوشی‌های پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو منتشر شده و احتمالا طی یک ماه‌ آینده برای سایر گوشی‌های هوشمند موجود در بازار عرضه می‌شود. بنابراین، معرفی زودهنگام اوپو فایند N3 تنها می‌تواند یک سال پشتیبانی نرم‌‌افزاری را از کاربران بگیرد و مایع ناامیدی آن‌ها بشود.

به‌لطف طراحی زیبا و کاربردی، اوپو فایند N3 می‌تواند سه پنجره را به‌‌صورت هم‌زمان روی صفحه‌نمایش نشان دهد؛ به‌عبارت‌دیگر، کاربران می‌توانند مطالب را به‌صورت عمودی و افقی مشاهده کنند. همچنین، اوپو ادعا می‌کند این قابلیت می‌تواند گوشی را به یک صفحه‌‌ مجازی ۱۵ اینچی تبدیل کند. ازسوی‌دیگر، برخی برنامه‌ها مانند Microsoft 365 از نمای تقسیم صفحه پشتیبانی می‌کنند که به کاربران اجازه می‌دهد دو عکس یا سند را به‌صورت هم‌زمان و دلخواه ویرایش کنند.

درجریان مراسم معرفی، کمپانی اوپو ادعا کرد، گوشی تاشو فایند N3 یکی از پیشرفته‌ترین سیستم‌های دوربین را میان تمام تاشدنی‌های بازار دارد. برای مثال، پنل پشت دستگاه از ماژول سه‌گانه بهره می‌برد که با همکاری شرکت بزرگ Hasselblad تولید شده است. سیستم دوربین شامل سنسور واید ۴۸ مگاپیکسلی سونی LYTIA-T808 با ابعاد 1/1.43 اینچی است؛ با معماری پیکسل جدید، شرکت سازنده قصد دارد کیفیت تصویر و حساسیت به نور را در دوربین بهبود بخشد. همچنین، به یک لنز ۴۹ اولترا واید مجهز شده که از ابعادی معادل ۱/۲ اینچ ۱۴ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 به‌همراه فوکوس خودکار برخوردار است.

طراحی اوپو فایند N3

افزون‌براین، یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی ۱/۲ اینچی با زوم اپتیکال ۳ برابری با فاصله کتانونی ۷۰ میلی‌متری و دیافراگم f/2.6 با لزرش‌گیر اپتیکال به عنوان دوربین سوم طراحی شده که می‌تواند تصاویر فوق‌العاده‌ای را به‌ثبت برساند. همچنین، از زوم هیبریدی تا ۶ برابر یا ۱۴۵ میلی‌متری پشتیبانی می‌کند. ازسوی‌دیگر، برای سلفی و تماس‌های ویدئویی، نمایشگر داخلی و خارجی به‌ترتیب به سنسورهای ۲۰ و ۳۲ مگاپیکسلی مجهز می‌شوند تا کاربران در هرحالتی بتوانند از یک سنسور بهره‌مند شوند.

در انتها، اوپو فایند N3 با چهار رنگ‌بندی مشکی، قرمز، سبز و طلایی وارد بازار جهانی می‌شود؛ گزینه‌های رنگی مشکی و قرمز از چرم گیاهی برخوردار هستند و رنگ سبز و طلایی پوشش شیشه‌ای مات بهره می‌برند. ماژول دوربین رنگ طلایی برخلاف سایر رنگ‌ها با بدنه مطابقت کامل دارد. این دستگاه با برچسب قیمتی پایه ۱۷۴۵ دلار برای پیکربندی ۱۶ گیگابایت حافظه رم + ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است، اما جزئیاتی درباره نسخه یک ترابایتی منتشر نشد؛ همچنین، پیش‌خرید اوپو فایند N3 از فردا رسما در چین آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط: