یک کاربر ناشناس با انتشار تصویری اعلام کرد شارژر فیک یا تقلبی باعث شد کابل شارژ آیفون ۱۵ پرو مکس آب شود و آسیبی بسیار جدی به پورت دستگاه و سخت‌افزار داخلی وارد شود.

طی سال‌های گذشته، کمپانی اپل مکررا با انتشار بیانیه‌های مختلف به کاربران اعلام کرد برای شارژ گوشی‌های آیفون از شارژرهای تقلبی استفاده نکنند، اما متاسفانه، برخی کاربران با بی‌اهمیتی نسبت‌به هشدارهای جدی غول کوپرتینو، از شارژرها و کابل‌های متفرقه برای تامین انرژی دستگاه‌شان استفاده می‌کنند. چنین موضوعی تنها باعث می‌شود گوشی‌های آیفون آسیب جدید ببینند؛ چراکه شارژهای متفرقه و سوم شخص استانداردهای لازم را برخوردار نیستند. باوجوداین، روز گذشته، یک کاربر در شبکه اجتماعی و اطلاعاتی Reddit با انتشار تصویری عنوان کرد برای شارژ آیفون ۱۵ پرو مکس از یک شارژر و کابل فیک استفاده کرده که باعث سوختن کابل و آسیب جدی به دستگاه شده است.

درحقیقت، این کاربر قصد داشت به‌وضوح نشان دهد محصولات بی‌کیفیت و بدون استاندارد جهانی می‌تواند آسیب‌های جدی به گوشی وارد کند؛ باید خاطرنشان کنیم استفاده از محصولات فیک برای شارژ گوشی‌های هوشمند می‌تواند به دستگاه آسیب وارد کند و این‌موضوع تنها متوجه سری گوشی‌های آیفون ۱۵ یا نسل‌های قبل‌تر نمی‌شود. باتوجه‌به آمار، بسیاری از کاربران براین‌باورند اپل با فروش جداگانه شارژر قصد دارد سود بیشتر به جیب بزند، اما اکنون مشاهده می‌کنیم که یک شارژر ارزان‌قیمت می‌تواند حداقل ۶۵ تا ۷۰ میلیون تومان به شما ضرر مالی وارد کند. بنابراین، توصیه می‌کنیم برای گوشی‌های پرچمدارتان لوازم جانبی اورجینال تهیه کنید؛ خصوصا برای آیفون‌ها که هیچ‌گونه پشتیبانی و خدمات رسمی برای آن در ایران وجود ندارد.

شارژر فیک برای آیفون ۱۵ پرو مکس دردسرساز شد

علاوه‌براین، کاربر وب‌سایت اجتماعی و اطلاعاتی ردیت با نام کاربری NoisilyMarvellous در توضیحاتش اعتراف کرد استفاده از لوازم جانبی فیک و تقلبی زیان‌آور است، چراکه می‌تواند در چند ثانیه آسیب جدی به دستگاه یا حتی جان شما وارد کند. در گذشته، چندین خبر درخصوص آتش‌سوزی به‌دلیل استفاده از شارژرهای فیک منتشر شد، اما بازهم برخی کاربران به‌خاطر بدبینی و هزینه کمتر روی به‌خرید محصولات غیراستاندارد می‌آورند. آنچه در عکس مشاهده می‌کنید به ما می‌گوید کابل شارژ اصل نیست، چراکه به‌رنگ مشکی است و اپل کابل شارژ با رنگ مشکی تولید نمی‌کند؛ این‌موضوع درحالی رخ داده که غول کوپرتینو کابل شارژ اورجینال را درون جعبه قرار داده و شما تنها نیاز دارید با پرداخت یک‌ونیم میلیون تومان آداپتور اصلی را خریداری کنید.

در بخش کامنت‌ها، این کاربر با سایر کابران صحبت کرد و تقریبا به تمامی سوالات‌شان پاسخ داد؛ در آن‌جا متوجه شدیم این‌شخص از افزایش دمای داخلی و آسیب‌های احتمالی آیفون ۱۵ پرو مکس مطلع بوده و می‌گوید پس‌از گذشت مدت‌زمان کوتاهی بدنه دستگاه بسیار داغ شده بود و نوک انگشتش سوخت. همچنین، اظهار کرد زمانی‌که برای جداسازی کابل شارژ اقدام کرده سیم پلاستیکی ذوب شده و قسمت فلزی درون پورت USB-C باقی ماند. اکنون، مشخص نیست آینده این کاربر چه خواهد شد، چراکه این اتفاق شامل گارانتی و خدمات پس‌از فروش نمی‌شود. برهمین‌اساس، دوباره یادآور می‌شویم که هشدارهای اپل را جدی بگیرید و خسارتی را به خودتان متحمل نکنید.

با‌این‌حال، اگر قصد هزینه کردن دوباره برای خرید شارژر را ندارید به شما توصیه می‌کنیم از لوازم جانبی برندهای معتبر مانند سامسونگ و شیائومی بهره‌مند شوید، چراکه محصولات این کمپانی‌ها از استانداردهای لازم برای تولید هرگونه قطعه سخت‌افزاری را دارند و به‌راحتی از آن استفاده کرد. گوشی‌های پرچمدار با قیمت‌های بالا ۱۰۰۰ دلار همیشه ارزش هزینه جدا برای خرید یک شارژر را دارند، چراکه درصورت نگهداری مناسب تا حداقل ۵ سال برای شما کاربرد دارند و آپدیت نرم‌افزاری سیستم‌عامل را ازسوی توسعه‌دهنده دریافت می‌کنند.

اخبار مرتبط: