شایعات نشان می‌دهد اپل قصد دارد نسل آینده گوشی‌های پرچمدار آیفون را با اضافه کردن سنسور بهبودیافته تتراپریسم با قابلیت زوم ۱۰ برابری دگرگون کند، اما برای تحقق این موضوع نیاز به همکاری با یک کمپانی تامین‌کننده جدید به‌جای LG Innotek دارد.

اواخر تابستان سال‌جاری میلادی، کمپانی اپل با برگزاری مراسمی با شکوه از سری آیفون ۱۵ به‌همراه ساعت‌های هوشمند اپل واچ اولترا نسل دوم و سری ۹ رونمایی کرد با استقبال میلیونی کاربران در سراسر جهان مواجه شد؛ چنین استقبال بی‌نظیری از آخرین نسل گوشی‌های سری آیفون ۱۵ به‌خصوص نسخه پرو و پرو مکس مدیران غول فناوری کوپرتینو را متقاعد کرده تا برای سال‌های آینده مشخصات سخت‌افزاری و طراحی این پرچمداران پرطرفدار را به‌صورت ویژه بهبود بخشند. دراین‌صورت سطح فروش و استقبال کاربران درمقایسه‌با نسل فعلی افزایش می‌یابد و تیم سازنده با سرعت بیشتری ؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

اپل حسگر دوربین تتراپریسم را با یک شرکت چینی بهبود می‌بخشد

همان‌طورکه می‌دانید، آیفون ۱۵ پرو مکس به‌عنوان تنها دستگاه پرچمدار کمپانی اپل محسوب می‌شود که از سنسور تله‌فوتو تتراپریسم با قابلیت زوم ۵ برابری پشتیبانی می‌کند. باتوجه‌به نظرات کاربران و کارشناسان در پلتفرم‌های مختلف، می‌توان به‌راحتی دریافت که ویژگی‌های این سنسور بسیاری از آن‌ها را شگفت‌زده کرده است؛ برهمین‌اساس، غول کوپرتینو بدون اتلاف زمان قصد دارد پروژه بهبود سنسور تتراپریسم را آغاز کند، اما برای تحقق این‌موضوع نیاز دارد تامین‌کننده دیگری با تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر از LG Innotek را انتخاب کند تا بتواند به‌اهداف موردنظرش برسد.

کمپانی LG Innotek یکی از تامین‌کنندگان سنسورهای اپل برای آیفون ۱۵ پرو مکس بود که تلاش بسیاری برای معرفی سنسور تتراپریسم کرد. بااین‌حال، خبرگزاری‌های کره‌ای می‌گویند به‌دلایل نامشخصی این سازنده نامدار و زیرمجموعه LG از فهرست تامین‌کنندگان خارج شده است. درعوض، کمپانی ICT از زیربرندهای کمپانی Luxshare مسئولیت تامین سنسور تله‌فوتو تتراپریسم با قابلیت زوم ۱۰ برابری را به‌عهده می‌گیرد؛ البته باید خاطرنشان کنیم این گزارش هیچ‌گونه اشاره‌ای به‌زمان دقیق معرفی این سنسور بهبودیافته نمی‌کند و احتمال دارد شاهد حضور آن در آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس نباشیم.

باتوجه‌به آزمایش‌ها و بررسی‌های انجام شده، سنسور تله‌فوتو تتراپریسم فعلی به زوم ۵ برابری محدود بوده، اما قیمت آن از سایر قطعات سخت‌افزاری آیفون ۱۵ پرو مکس بیشتر است. برهمین‌اساس، اپل کمپانی LG Innotek را از فهرست تامین‌کنندگان سنسور تتراپریسم با زوم ۱۰ برابری برای گوشی‌های آيفون نسل آینده کنار گذاشت تا بتواند با مجموعه جدید برای توسعه سنسور بهبودیافته با قیمت بسیار اقتصادی‌تر مذاکره کند. همچنین، انتظار می‌رود اپل یک یا دو تامین‌کننده دیگر را برای تولید چنین سخت‌افزاری در فهرست قرار دهد تا بتواند با مناسب‌ترین قیمت به خرید سنسورها ادامه دهد.

آیفون های نسل بعدی دارای سنسور تتراپریسم با زوم ۱۰ برابری هستند

علاوه‌براین، چنین استراتژی باعث می‌شود تامین‌کنندگان قطعات سخت‌افزاری را با کیفیت بسیار بالا و قیمت کمتر دراختیار اپل قرار دهد؛ این‌موضوع باعث می‌شود سفارش‌های آینده نیز برای آن‌ها در ثبت شود، زیرا اپل تنها به‌دنبال محصولات استاندارد است و به‌هیچ‌عنوان اجازه نمی‌دهد کوچک‌ترین قطعه‌ای با کیفیت متوسط یا پایین وارد اکوسیستم گوشی‌های آیفون شود. کارشناس ارشد NBNtv، چی-هو هان پیش‌بینی می‌کند LG Innotek به توسعه سنسور تتراپریسم ادامه می‌دهد و حدود ۹ ماه فرصت دارد تا بتواند طرح اولیه سنسور تله‌فوتو تتراپریسم با زوم ۱۰ برابری ارائه کند؛ تنها دراین‌صورت می‌تواند همکاری با غول فناوری مستقر در کوپرتینو کالیفرنیا را ادامه دهد و شانس دومی داشته باشد.

البته باید خاطرنشان کنیم، خروج از فهرست اپل دربخش سنسور تتراپریسم به‌معنای قطع همکاری کامل نیست، چراکه این دو کمپانی بزرگ قصد دارند برای معرفی سنسور سلفی با فناوری زیر صفحه‌نمایش با یک‌دیگر همکاری کنند. همان‌طورکه می‌دانید، اپل می‌خواهد گوشی‌های آیفون را بدون حاشیه تولید کند و نیاز دارد سنسور سلفی را با فناوری زیرنمایشگر عرضه کند، اما نگرانی‌های بسیار زیادی برای از دست دادن کیفیت دوربین وجود دارد که باید قبل‌از پیشرفت‌های پروژه حل شود. برهمین‌اساس، مدیران کوپرتینو با LG Innotek همکاری می‌کنند تا سنسور دو لایه را طراحی کنند که اجازه کاهش کیفیت هنگام عکاسی و فیلمبرداری را نمی‌دهد.

اخبار مرتبط: